ביחידה המרכזית ת"א במשטרה ממשיכים הבוקר (ראשון) לחקור את רצח העבריין עבז קזז, שנורה למוות אתמול בנמל יפו. לפי החשד, ייתכן כי הפיכתו של קזז לעבריין הבכיר בעיר, לאחר שתפס את מקומו ראש ארגון הפשיעה עיזאת חאמד אשר נרצח ביולי, היא זו שהביאה לחיסולו. 

לאחר הרצח המשטרה איתרה את מצלמות האבטחה שתיעדו את האירוע, כולל בריחת והגעת החשודים. ייתכן כי מי שביצע את החיסול ידע שהוא פועל באזור מרושת, ועדיין החליט לפעול. 

במשטרה חושדים כי יש קשר בין חיסולו של קזז לזה של חאמד, אולם חוקרי ימ"ר ת"א חוקרים לעומק את כל הנסיבות האפשריות, וזאת מאחר וקזז הצליח לאסוף סביבו אויבים רבים, הן במהלך שהותו בבית הסוהר, הן במהלך פעילותו המוקדמת והן במהלך התקופה שבה הפך לבכיר ביותר בפשיעה ביפו. 

יש לציין כי הוא עסק בשוק האפור, בתחום הנדל"ן ופעל כמעט בכל תחום פשיעה אפשרי, וכך, כאמור, אסף סביבו יריבים רבים. לכן, במשטרה מעריכים כי כל גורם פשיעה ביפו שקשור לאחד התחומים שבהם פעל - יכול להיות קשור לאירוע. 

כזכור, חאמד נורה למוות ב-17 ביולי ברחוב גרינבוים בתל אביב. גורמים במשטרה ציינו באותה עת בשיחה עם מעריב, כי "מפת הפשיעה ביפו השתנתה בעקבות החיסול". 

קזז, כאמור, היה יד ימינו של חאמד ומספר שניים בארגון. אתמול נורו לעברו 13 יריות, שהביאו למותו. במהלך האירוע הגיע לחניון בנמל יפו רכב, שככל הנראה המתין לו, וכאשר יצא מהרכב, החלו החשודים להסתער אחריו. בשלב מסוים הוא זינק מהרציף אל המים והם פתחו לעברו בירי. 

באותה שעה אזרחים בילו בטיילת והיו עדים למתרחש, וההיסטריה הייתה גדולה. חובשי מד"א שהיו בעמדה סמוכה לבדיקות קורונה הגיעו במהירות למקום והצליחו לחלץ את הקורבן מהמים כשהוא ללא הכרה והחלו לטפל בו. בהמשך, כאמור, נקבע מותו.

כמו כן, לפני כ-15 שנה, ב-2006, קזז ניהל מרדף רגלי אחרי דייג עזתי בשם חאדר דקה, פתח לעברו בירי וגרם למותו. היה זה במסגרת סכסוך בין דייגים, כאשר אותו דייג עזתי נקלע לסכסוך עם בני הדייג. במסגרת זו הגיע העזתי לפגישת בוררות אצל ראש ארגון הפשיעה היפואי דאז, עזאת חאמד, שקזז נמנה עם חייליו הבכירים.

במסגרת אותו סכסוך, בביתו של חאמד, הוכה הדייג העזתי ואחר שהתלווה אליו, הם נכפתו, נדרשו לקרוא את הקוראן והוכנסו לתא מטען ברכבו של חאמד בדרך להוצאתם להורג. אלא, שבזמן שהרכב היה בנסיעה, התרחשה דרמה, שעה שהדייג העזתי וחברו הצליחו להיחלץ מהרכב כשהם כפותים בידיים וברגליים והחלו בניסיון להימלט מהמקום. קזז, שהיה ברכב, יצא ודלק אחריהם כשהוא פותח לעברם בירי. הדייג העזתי מצא את מותו. 15 שנה אחרי דלקו אלמונים אחרי קזז, פתחו לעברו בירי וגרמו למותו.