בישיבת הממשלה שהתקיימה היום (ראשון) אישרו השרים את ההצעה שהובילה שרת התחבורה מירב מיכאלי לביטוח החלטה 2050 שקבעה כי השדה המשלים לנתב"ג יוקם בעמק יזרעאל. במסגרת ההחלטה, קבעה הממשלה, כי יוקם צוות היגוי שייבחן חלופות להרחבת קיבולת התנועה האווירית הבין-לאומית מישראל ואליה. הצוות שיוקם, יגבש חלופות אחרות לעומס הטיסות, לא יאוחר מתשעה חודשים מיום הקמתו, וימליץ על פתרונות שיוצגו בפני שרת התחבורה שתגיש אותן בהמשך לממשלה.

שרת התחבורה, מרב מיכאלי הגיבה להחלטה: "הרבה לפני מינויי לשרת תחבורה הבטחתי שלא יהיה שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל. זה האינטרס הלאומי שלנו. מדינת ישראל נסחפה ב-20 השנה האחרונות עם "שלמת בטון ומלט" בצורה מופקרת וחסרת אחריות. ככל שיעברו השנים אנחנו נהיה צפופות יותר ומאוכלסות יותר וחייבות עוד יותר לשמור על האזורים הכפריים, הפתוחים, החקלאיים והירוקים המעטים שנותרו לנו, אחרת לא יהיה לנו מה לנשום".

מרב מיכאלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מרב מיכאלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מיכאלי הוסיפה: "אין מחלוקת לגבי הצורך בהקמת שדה משלים, אבל ההחלטה צריכה לשמור על כלל האינטרסים הלאומיים של ישראל וחלילה לא להביא למהלכים בלתי הפיכים שיגרמו נזק אדיר למדינת ישראל. ההצעה שהעברנו היום מצילה את העמק כולו. אני סומכת ובטוחה שהצוות שנקים יעשה את העבודה המקצועית ביותר בזמן הטוב ביותר ויגבש המלצות ראויות. יחד עם שותפי, שר החוץ ושר האוצר, העברנו היום את ההחלטה המתבקשת וההכרחית עבור מדינת ישראל".

שר החוץ, יאיר לפיד הגיב גם הוא על ההחלטה: "הבטחנו וקיימנו- לא יוקם שדה תעופה בעמק יזרעאל! הממשלה תפעל להבטיח תשתית תעופתית לדורות הבאים באמצעות תכנון ארוך טווח, שלוקח בחשבון את הצרכים של האזרחים עם מינימום פגיעה באיכות החיים ובסביבה".

ראשי רשויות בצפון הגיבו בשמחה על ההחלטה. אייל בצר, ראש המעוצה האזורית עמק יזרעאל, אמר: "המאבק בהקמת שדה תעופה בינלאומי בעמק הוא מהחשובים והבוערים שבו עוסקת המועצה האזורית עמק יזרעאל. תודתנו נתונה לממשלת ישראל, על הפגנת המנהיגות והאחריות, הנדרשת בעת הזו. תודה לתושבינו, שפעלו יחד עמנו, לילות כימים, עד לביטול ההחלטה".

עמק יזרעאל (צילום: מיטל שרעבי)
עמק יזרעאל (צילום: מיטל שרעבי)

עידו גרינבלום, ראש המועצה המקומית קריית טבעון הגיב גם הוא על ההחלטה: "החלטה חשובה לטובת עתידה של מדינת ישראל. אני מודה לכל השותפים שעוסקים בנושא שנים רבות, באכפתיות ובהתמדה  – ראשי מועצות ועיריות מהצפון והדרום, תושבות ותושבים מסורים, אנשי תכנון, ביטחון וסביבה".

כזכור, במנהל התכנון הציעו את נבטים כחלופה השנייה לשדה התעופה המשלים של נתב"ג, אך במשרד הביטחון מתנגדים, וטענו כי חלופת נבטים לוקה בחסר.