כחלק מהמאבק בפשיעה הגואה בדרום הארץ, החלו השבוע לפעול שתי פלוגות מג"ב באזור במטרה לסייע במיגורה ולחזק את תחושת הביטחון של האזרחים באזור. ראש מועצת עומר פיני בדש שוחח על כך הבוקר (שני) עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים בתוכניתם ב-103FM.  

בפתח דבריו הבהיר בדש כי למרות הפעולות שננקטות בימים אלו למיגור הפשיעה בדרום "המצב הוא באיבוד שליטה". עם זאת, הדגיש: "אנחנו רואים את המשטרה בכל מקום".

בדש הוסיף ואמר כי הפתרון לבעייה לא נמצא רק בהגברת הנוכחות של כוחות המשטרה באזור: "הבעיה שלנו זו הענישה, כל עוד לא ישנו את הכללים וחוקי הענישה – אין ענישה – אין הרתעה". עוד קבע: "מה שקורה בנגב זה מטורף. יש חוק ישראלי ויש חוק בדואי". 

ראש המועצה ציין כי שוחח עם שר המשפטים גדעון סער אשר אמר לו שהוא מטפל כרגע בשינוי חוק המעצרים, בחקיקה מינימלית על עבירות נשק ובחקיקה בנושא של עבירה כלכלית. בדש ביקש לחדד כי "רוב הציבור (הבדואי) יחסית נורמטיבי ורוצה לחיות בטוב ובשלום, הם סובלים לא פחות מאיתנו. כשאני שואל ראש רשות 'אתה רואה מהחלון אדם שאתה מכיר הורג אדם אחר, אתה מתקשר למשטרה'? הוא עונה 'לא, כי אחרת אני הבא בתור'".

בהמשך, זעם על מדיניות הטיפול בסוגיית הפשיעה בדרום הארץ, וסיפר: "מצאתי השבוע חוברת שהוצאתי לרה"מ אהוד ברק במארס 2000, שאני מודיע לו שאיבדנו את המשילות בנגב ויש פרוטקשן, שמצב היחסים בין יהודים לבדואים מתדרדר". בדש סיפר כי צירף לו מכתב של היועמ"ש דאז רובינשטיין שהודיע כי "יש בנגב מובלעות שאין דריסת רגל לחוק, ותוהו ובוהו שם".