הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) פרסמה הבוקר נתונים המתייחסים לתאונות הדרכים שאירעו בין ינואר לספטמבר 2021, לרגל "שבוע הבטיחות בדרכים". כ-274 בני אדם נהרגו מתחילת שנת 2021 בתאונות דרכים – זינוק של 16.6% לעומת 235 בתקופה המקבילה אשתקד. 

בקרב רוכבי האופניים החשמליים שאושפזו, חלה עלייה של 4.5% במספר הנפגעים, נתון אשר מהווה עלייה של 22.9% משנה שעברה. במספר התאונות בקרב תאונות בהם היו מעורבים קורקינטיים חשמליים  ישנה עלייה של 23%, כך עולה על פי מספר הדיווחים שהגיעו למשטרה.

בנוסף, ישנה עלייה במספר ההרוגים בקרב רוכבי האופונועים והקטנועים עם עלייה חדה של 30.8%. הנתונים מציגים בנוסף, כי במספר הפצועים קשה חלה עלייה גם כן, כאשר השנה, הנתון עומד על 506 לעומת 487 בשנה שעברה, עלייה של 3.9%.

אכיפת רוכבי אופניים וקורקינטים

כמו כן, בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הציגו גם, כי במספר רוכבי האופניים החשמליים שאושפזו בבתי החולים בעקבות תאונות דרכים שלא דיווחו עליהן במשטרה חלה עלייה של 26.5%, ועלייה חדשה של 52% בקרב רוכבי הקורקינטיים החשמליים.

עם זאת, למרות העלייה במספר תאונות הדרכים, חלה ירידה במספר התאונות הקטלניות שאירעו בדרכים העירוניות ב-3.7%, ובמספר ההורגים בדרכים אלה עם ירידה של 4.5%.

הנתונים מציגים תמונה עגומה של מצב הבטיחות בדרכים, כאשר רק השבוע צעיר בשנות ה-20 לחייו נהרג בתאונת דרכים בכביש 310, בין הישוב תראבין א-צאנע לצומת הנשיא בדרום הארץ. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, נאלצו לקבוע את מותו. כמו כן, מהזירה פונו שני צעירים נוספים לבית החולים סורוקה כשמצבם מוגדר קשה וכשהם סובלים מחבלה רב מערכתית.