בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב קבע אתמול כי איתן בירן בן ה-6, ניצול אסון הרכבל באיטליה, יישאר באיטליה עם דודתו, ולא יעבור לחזקת הסב שתבע עליו בעלות ואף לכאורה חטף אותו לישראל. עורך הדין שמואל מורן, אחד מעורכי הדין שמייצגים את משפחת בירן, התארח הבוקר (שלישי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס להכרעת בית המשפט. 

"משפטית הם עומדים איפה שעמדו אתמול, בית המשפט החליט להחזיר את איתן לאיטליה", אמר עו"ד מורן. "אני מקווה שהדבר יקרה מהר ככל שאפשר. הדבר החשוב הוא להחזירו למקום, לבית הספר, לחברים, לטיפול הרגשי".

הוא הוסיף כי במידה ומשפחת פלג תחליט לערער על ההחלטה "נבקש מביהמ"ש לראות במקרה הזה מקרה חריג בו לא צריך לתת עיכוב ביצוע, וכבר היו מקרים כאלה".

על האפשרות שבית המשפט יהפוך את החלטתו ואיתן יצטרך לחזור לישראל אמר: "יש עניין של איזון בין אינטרסים. כשבית המשפט דן בשאלת עיכוב ביצוע הוא שוקל מהם סיכויי הערעור ואפשרות שינוי. אי אפשר לדעת אבל מבחינה משפטית אני חושב שהסיכוי קטן וטובתו של איתן גדולה מהזכויות המשפטיות. לחלופין, שבית המשפט יעשה הכל כדי לקיים את הדיון הכי מהר שאפשר ברמה של ימים, יקבל סוף סוף החלטה".

עוד הוסיף עורך הדין, כי המשפחה באיטליה תאפשר ביקורים של איתן למשפחה בישראל, אך הוסיף כי קיים חשש מפני צעד חריג שהמשפחה בישראל עלולה לבצע שוב: "יש חששות ולכן יצטרכו לקבוע את התנאים המתאימים. ביקשנו כאן בישראל שעד שהילד יחזור שירותי הרווחה יהיו מעורבים באופן שיתאפשר הקשר ופרידה מסודרת, ומצד שני שתהיה השגחה וביטחון לאיתן גם ברמה הרגשית וגם ברמה הפיזית".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm