בני משפחת לפה מבית שמש, שהיו בדרכם לכותל, הגיעו בטעות לשכונת א־טור במזרח ירושלים - שם הותקף רכבם במטר של אבנים וסלעים, ורק בנס הצליחו להיחלץ מהמקום 

בהחלטתם לחגוג יום נישואים ברחבת הכותל המערבי, ישראל לפה ורעייתו ובתם הפעוטה בת השנה כמעט שילמו בחייהם. זאת לאחר שכמה נערים זרקו לעבר רכבם אבנים וסלעים, ניפצו את השמשה הקדמית ואף ניסו לפתוח את דלתות הרכב במטרה לבצע בהם לינץ'. 

"אלה היו נערים חדורי שנאה, שזועקת להם מבעד לאישונים. אמרתי לאשתי שאם אנחנו לא מצליחים להיחלץ תוך שניות, סיימנו את הסיפור שלנו. ראינו את המוות בעיניים, ועד עכשיו אנחנו לא מעכלים שיצאנו מזה בחיים", אומר לפה, תושב בית שמש, אשר החליט עם רעייתו לקחת חופש מהעבודה ולחגוג את יום הנישואים שלהם בכותל, החלטה שהותירה בהם טראומה גדולה. 

"יצאנו מבית שמש לכיוון הכותל. אני לא מכיר את הדרכים, והפעלתי ווייז. בחנתי את המסלול, ראיתי שכל הנתונים מצביעים על אזורים יהודיים והתחלתי בנסיעה. כשהגענו מרחק של שבע דקות נסיעה מהכותל, התבצע שינוי מסלול והובלתי לעבר א־טור", משחזר לפה, ומוסיף: "הנסיעה הייתה איטית ופתאום, כשאני בפקק במרחק של שלוש דקות מהכותל, הבחנתי בנער ערבי שזיהה אותנו כחרדים. הבנתי שמשהו רע עומד לקרות. 

"חייגתי למשטרה, אבל עוד לפני שענו לי, כבר ספגתי את האבן הראשונה על הרכב. תוך זמן קצר נערים חסמו את הדרך, החלו לבעוט ברכב ולזרוק אבנים וסלעים. הם ניסו לפתוח את הדלתות של הרכב, אבל נעלתי אותן".

לדבריו, "השמשה הקדמית התנפצה והם לא הרפו. אשתי ואני היינו בלחץ. הילדה הייתה היסטרית ובכתה בלי הפסקה. אשתי גם ספגה מכה מהחלון מהצד שלה לאחר שהם חבטו בו בעוצמה. הילדים האלה ניסו לפגוע בנו ללא רחם". 

באשר לסיוע מהמשטרה, הוא מוסיף: "המשטרה לא הגיעה לשם, אלא מיד כשענו לי - המוקדנית העבירה אותי לשוטר, שהתנהג ללא דופי והרגיע אותי. לחצתי על הגז, והנערים שהיו ברחוב זזו הצדה. השוטר כיוון אותי בטלפון לעבר היציאה מהאזור הזה, עד שהגעתי לתחנת דלק, ושם חברתי לניידת של מג"ב. משם פונינו לבית החולים, לבדיקות ולטיפול רפואי".

לפה החליט להעלות פוסט על החוויה הטראומטית שעבר, ומיהר ליצור קשר עם ח"כ איתמר בן גביר, שאמר: "ההפקרות חייבת להיגמר. הפעם זה נגמר בנס, אבל בפעם הבאה זה עלול להיגמר ברצח, ככה זה כשאין ריבונות בשטח. אם בשכונה הסמוכה לכותל אין כוח שיטור ואכיפה שייתן מענה מיידי למחבלים, אז המצב במדינה קשה יותר ממה שאנחנו מדמיינים".