האסיר מקדאד קוואסמה הודיע על סיום שביתת הרעב לאחר 113 ימים, כך אישר היום (חמישי) משרד האסירים ברשות הפלסטינית. מהמשרד נמסר כי שיחרורו של קוואסמה הגיע לאחר שהתקבלה ההחלטה לשחררו בחודש פברואר הקרוב. 

חבר הכנסת, אוסמה סעדי, מסר בתגובה: "ברכות למקדאד אל-קואסמה, האסיר המנהלי שנאבק על חירותו, והיום, אחרי 113 ימים של שביתת רעב מצליח ויזכה לשיחרור בפברואר. נמשיך לעמוד לצד האסירים המנהליים שובתי הרעב עד שישוחררו כולם". כמו כן,  במהלך תקופת שביתת הרעב, מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, שוחח עמו וביקש לחזק אותו והביע סולידריות עמו, זאת לאחר שהוא משתייך לחמולת קוואסמה מחברון המזוהה עם ארגון הטרור הפלסטיני. 

במהלך אשפוזו בבית החולים קפלן ברחובות, יו"ר הרשימה המשותפת", חבר הכנסת איימן עודה, מנע מחבר הכנסת איתמר בן גביר, שהגיע למקום על מנת לבדוק את תנאי אשפוזו, להיכנס לחדרו של האסיר, מה שהוביל לעימות בין השניים במהלכו דחף עודה את בן גביר. לאחר העימות החליט בן גביר להגיש תלונה במשטרה נגד עודה.

לדברי ח"כ בן גביר, הוא עלה עם סגן מנהל המחלקה לחדר. כשהגיע לשם הסתבר לו שגם ח"כ עודה הגיע למקום. עודה, לדבריו, ניסה למנוע את הכניסה לחדרו של המחבל. לאחר שהתפתחו בין השניים חילופי דברים, בן גביר נדחף, לטענתו, על ידי עודה, והחזיר בדחיפה משלו. "ברגע הזה לא נשארתי חייב ודחפתי אותו בחזרה. הוא חוסם את המחלקה ומונע כניסה לתוכה, ולא מאפשר לאף אחד להיכנס לחדרו של המאושפז. אנחנו ממתינים, האירוע עדיין מתנהל", אמר בן גביר ל"מעריב". 

עוד הוסיף חה"כ, כי "כולנו ראינו את התמונות המדהימות של איימן עודה מנסה לתקוף אותי. אמנם לא נשארתי חייב, אבל זה מצביע בדיוק על ההתנהלות ועל הלך הרוח בקרב חברי הכנסת מ'המשותפת' ומ'רע"מ', הם מרגישים שהם בעלי הבית. ביקשתי מהנהלת בית החולים לבדוק את תנאיו של האסיר בדיוק כשם שחברי הכנסת הערבים עושים זאת".