הפרשה בטורקיה מסתבכת: בית המשפט בטורקיה האריך את מעצרם של נטלי ומורדי אוקנין, וייחס לשניים סעיף של חשד לריגול, כך פורסם הערב (שישי) באתר וואלה!. כזכור, בני הזוג נעצרו השבוע במהלך חופשתם במדינה, לאחר שעל פי הדיווחים, נעצרו עת שצילמו את ארמונו של הנשיא, רג'פ טייפ ארדואן.

התקשורת בטורקיה דיווחה כי בני הזוג, יחד עם המלווה הטורקי שנעצר עמם, נעצרו בגין "ריגול פוליטי או צבאי". על פי הדיווחים המקומיים, האירוע המפליל לכאורה אירע במגדל צ'מליקה שברובע אוסקודר באיסטנבול, מגדל תקשורת גבוה עם תצפית של 360 מעלות.

בעקבות ההחלטה, שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם משפחתם של הזוג ועדכן בשיחה כי משרד החוץ ביקש ביקור קונסולרי דחוף אצל בני הזוג, ופועל לשחרורם בכל הדרגים. שר החוץ הדגיש כי בני הזוג אינם עובדים עבור אף סוכנות ישראלית והוסיף כי נציגויות ישראל בטורקיה ממוקדות בעיסוק בנושא.

בני הזוג הגיעו במהלך היום לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט המקומי, ולאחר דיון ממושך, קיבל השופט את ההחלטה להאריך את מעצרם. זאת, בניגוד להערכות כי המדינה תבקש את גירושם חזרה ארצה. 

"אנחנו תלויים באוויר, זו הרגשה נוראית"

אחותו של מורדי, אורלי, סיפרה לוואלה! על התחושה הקשה, ועל היעדר המידע על אודות מצבם: "אנחנו תלויים באוויר, זו הרגשה נוראית. אנחנו מרגישים שהמדינה מפקירה אותנו, כאילו אין אבא ואמא. אנחנו אובדי עצות וכנראה צריכים לחשב מסלול מחדש".

אורלי הוסיפה כי "הסיפור הולך ומסתמן כמעין מדרון חלקלק שאני לא רוצה לחשוב עליו בכלל". קרוב משפחה נוסף של בני הזוג סיפר לוואלה! כי בנם בן החמש של הזוג הוא ילד על הספקטרום, והוסיף: "כמה אפשר לעבוד עליו שההורים מתעכבים?".

הדיווח על מעצרם של השניים פורסם לראשונה אמש, אך ככל הנראה נעצרו כבר ביום שלישי. בני הזוג ממודיעין נסעו לטורקיה לחופשה ונעצרו במהלך שיט שערכו באיסטנבול. דבר מעצרם של השניים נודע לאחר שמדריך טיולים ששהה עמם עדכן את המשפחה, שלא קיבלו מידע רשמי על כך. עם העדכון על המעצר, יצרו קשר עם משרד החוץ.

תיעוד של בני הזוג, נטלי ומורדי, יוצאים מבית המשפט בטורקיה (צילום: צילום מסך מתוך Takvim)
תיעוד של בני הזוג, נטלי ומורדי, יוצאים מבית המשפט בטורקיה (צילום: צילום מסך מתוך Takvim)


הבוקר, שוחח פרקליטם של הזוג, עו"ד ניר יסלוביץ עם ג'ודי שלום ניר מוזס ב-103FM ועדכן בהתרחשויות: "הם צילמו את הארמון של הנשיא ארדואן במהלך שיט שהם ביצעו בסמוך לארמון. ככל הנראה מלצרית שראתה אותם משוחחים ואת התמונה פתוחה בטלפון הנייד היא זו שדיווחה לגורמים בטורקיה".