עימות חריף פרץ היום (ראשון) בין חברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן לעיתונאי עקיבא נוביק. חה"כ מהליכוד טענה כי במאמרו של נוביק בעיתון "הארץ" הוא רמז כי ניסיון התקיפה שחוותה במהלך אירוע 'שבת תרבות' בפתח תקווה בחודש יוני האחרון לא התרחש כלל.  

"לעיתונאי עקיבא נוביק אצה הדרך. בחושיו המחודדים הוא חש שפיברקתי את נסיון התקיפה שחוויתי ביוני והגיע למסקנה ששיקרתי כשטענתי שהוגשה תלונה במשטרה ושהדובר שלי הגיע לחדר מיון", כתבה ח"כ דיסטל-אטבריאן בחשבון הטוויטר לצד תמונות של מסמך תלונה מהמשטרה ודו"ח מחדר המיון והוסיפה, "הכתבה המרושלת והשקרית שנוביק פרסם בהארץ נבדקת כעת על ידי עורך דיני. אפרסם בהמשך את האמצעים המשפטיים בנם ננקוט". 

בתגובה, רשם נוביק בחשבון הטוויטר כי לא האשים אותה בפיברוק תקיפה אלא "תהיתי איפה התיעוד שאת מבטיחה כבר כמעט 150 יום. אני מאמין לגמרי שהיתה תקיפה, רק שאת לימדת את העולם כמה חשוב לפרסם תיעוד. קישוטים בצד, אני פשוט תמללתי את שני הראיונות של דיסטל כדי להראות הבדלים ביניהם. יותר מזה, אני מאמין לדיסטל בתיאור התקיפה, וגם ללוי". 

"זאת לא הנקודה, הנקודה, כפי שכתבתי היום בהארץ, היא שדיסטל לועגת לסילמן בגלל היעדר התיעוד. היא השקיעה והצטלמה בתחנת דלק כדי לבוז לה. זו הסיבה היחידה שהצבעתי על כך שהיא לא טרחה להשיג צילום וידאו של תקיפת העוזר שלה. אלה עובדות.  לא אהבתי את העליהום שהיה על דיסטל כשהמציאה את זכייתה בשני פרסי ספיר", הוסיף.

לדבריו, "גם החמאתי לה היום בעיתון על היותה ח"כית חרוצה וסופרת מצוינת, ואני גם מחבב אותה. אבל כשאת יודעת בעצמך איך מרגישה מתקפה כזאת, וכשגם את מעט מתבלבלת בפרטים, הייתי מצפה למינימום אמפתיה. דיסטל הפגינה רק לעג ורוע". בתגובה לכך, השיבה חברת הכנסת ורשמה: "רד מהעץ עקיבא, עשית את הפאדיחה ותשלם בבית המשפט". 

נזכיר, הרקע לעימות החריף הוא כאמור אירוע שהתרחש במהלך 'שבת תרבות' בפתח תקווה בחודש יוני האחרון. לטענת ח"כ דיסטל אטבריאן, הדובר שלה ספג לכאורה אלימות  על ידי משתתף בכנס.

"ירדתי מהבמה ועליתי במדרגות לכיוון היציאה מהאודיטוריום. שמעתי מאחורי צעקות, התחלתי לפחד ולמזלי הדובר שלי היה איתי. הרגשתי שאני צריכה להימלט מהמקום. באותו הרגע ראיתי מישהו שמתקרב אליי, אמיר הדובר חוצץ ביני לבינו, זה היה גבר בן 70-65 עם מבט של רצח בעיניים. שניה אחרי זה, ממש מעבר לכתף, אני רואה בהינף איך הוא חובט לו בחוזקה בחזה ובכתף ומעיף את אמיר אחורה", סיפרה. 

"הוא היה במרחק של מילימטר ממני. באותו רגע רציתי לנוס על נפשי אבל רציתי לראות שאמיר בסדר. הוא היה בסוג של חוסר שפיות זמנית, הוא העיר את עצמו והתחיל להתנצל. הגשנו תלונה למשטרה, ופניתי לקצין הכנסת. אם אמיר לא היה שם, אני הייתי חוטפת את זה", הוסיפה.