סוף השבוע האחרון היה סוער, כאשר ירדו במהלכו גשמים רבים, שהובילו להצפות במספר ערים ברחבי הארץ, בהן נתניה. שרה רז, תושבת העיר שביתה הוצף, סיפרה הבוקר (ראשון) על תחושותיה בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב. "היו ימים טובים יותר", אמרה בראשית השיחה ב-103FM, "אני גרה בשכונה צפונית בנתניה, אזור נמוך יחסית. אנחנו תמיד מקופחים ובסוף השבוע כל בית שלישי הוצף ברמה מטורפת".

"הבית שלי הוא הראשון בשכונה, אז כולו הוצף", הסבירה והדגישה: "לא מדברת רק על הצפה של החצר, אלא מצבו בו הסלון והמטבח הוצפו בגובה של 40 סנטימטרים עד חצי מטר בתוך פחות משעה". המגישים שאלו אותה מה היא עשתה בשלב הזה, ורז השיבה: "ניסיתי להשיג את מוקד 106 ואת העירייה החל משמונה בבוקר, כאשר רק ב-11 השגנו אותם טלפונית. הם אמרו שיגיעו, ובינתיים המשטרה וכוחות הכיבוי חילצו אותנו".

רז הוסיפה: "מזלנו היה שאנחנו מתגוררים בבית עם שתי קומות אז ברחנו כמובן למעלה. התעוררתי אתמול בבוקר כאשר הרגליים שלי בתוך הבוץ". לדבריה, אחרי מספר שעות הגיעו פקחים, שאמרו לה כי כל העיר מוצפת, ואיש לא יוכל להגיע. "מכבי האש היו בחוץ וניסו לחלץ אותי, אבל אמרתי שאני לא בסכנת חיים. רק בתשע בערב הגיעו", אמרה, "בסופו של דבר, הזמנתי חברה פרטית מכפר קאסם, שהגיעה בתוך פחות משעה, והם שברו את חור הניקוז בחצר כדי שכל המים והבוץ יתנקזו".

"כשהעירייה הגיעה למקום אמרתי להם שנגרמו נזקים, והם השיבו 'זה בתוך הבית'. עניתי להם שלא היתה לי ברירה - כי הם לא הגיעו", הוסיפה וציינה כי כל הקו הראשון של הבתים הוצף. "אנחנו מתריעים כל הזמן על כך שיש פה בעיה, בכל פעם שאמור לרדת גשם אני מתקשרת לבקש שינקו את המרזבים, אבל הם לא עושים את זה", אמרה, "יש פה בעיה רצינית - יש גינה עם עצים, ובגלל חוק הגנת העצים אי אפשר לעקור אותם. הדבר גורם לכך שהמרזבים מתמלאים במים על בסיס שבועי - וכך נגרמות הצפות".

בסיום השיחה היא נשאלה האם העירייה תפעל, והשיבה כי הובטח כי הם יגיעו הבוקר. "לא ישנתי כל הלילה כי פחדתי משיטפונות", סיכמה, "אני מעריכה שהעלות של הנזק היא אלפי עד מאות אלפי שקלים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm