"הסטטוס קוו נפרץ": חברי הכנסת מש"ס התרעמו על דבריה של שרת התחבורה, מרב מיכאלי (העבודה), על כך שבכוונתה לפעול על מנת לאשר את הפעלתה של חלקה של התחבורה הציבורית בשבת בעתיד. על דבריה, שנאמרו ב-Ynet, הגיב היום (שלישי) ח"כ אוריאל בוסו בתוכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM.

"הסגנון שלה ש'נגמר המצור על ישראל'... מה המצור שמדובר עליו? השבת זה מצור. זה הדבר הבסיסי, המורשת, האחיזה שלנו", טען בוסו תחילה. "לפי כל הסקרים והבדיקות יותר מ-80% ממדינת ישראל מבקשים לשמור על המסורת והמהות, גם אם חלקם רוצים התניידות. הציבור רוצה יום מנוחה אמיתי, וצריך לזכור שמאז ומתמיד מדינת ישראל במרחב הציבורי שמרה על העיקרון של היהדות, שזה נושא של תחבורה, מסחר".

"זה לא שאנחנו רוצים להגביל אנשים", הוסיף חבר הכנסת מש"ס, "לא אסרנו חלילה על אנשים במכוניות פרטיות לנסוע, וסגרנו את הרחובות. בחלק הזה מדינת ישראל נמצאת כמו שאר המדינות. אבל ברגע שאתה מפעיל תחבורה ציבורית אתה מאבד את הדבר האותנטי של השבתה, ומעבר לכך אתה גורם לכך שאנשים שומרי שבת שהם נהגי אוטובוסים, עובדי תחבורה ציבורית שיצטרך לעבוד. מדובר בציבור מוחלש, שלא תהיה לו אפשרות אחרת".

מרב מיכאלי (צילום: הדס פרוש)
מרב מיכאלי (צילום: הדס פרוש)

"זה פריצה חמורה של הסטטוס קוו במדינת ישראל", תקף. "מאז ומתמיד הסטטוס קוו היה כמעט קונצנזוסיאלי לפחות במובן של השבת. הפרצות פעם אחר פעם נפרצות בלי שום מחסומים, ואף אחד לא אומר להם כלום".

נפתלי בנט (צילום: מארק ישראל סלם)
נפתלי בנט (צילום: מארק ישראל סלם)

על כך שהחלטות אלה יתבצעו תחת שלטונו של ראש הממשלה נפתלי בנט, אדם מאמין וחובש כיפה, טען בוסו כי "על זה אני בוכה וזה כאב אמיתי". הוא הוסיף: "באצטלה של הכיפה הזו, הם מכשירים כל שרץ. זה נקרא 'טובל, ושרץ בידו'. לבוא עם הכיפה ולפגוע בקדושת היהדות במדינת ישראל זה 'טובל, ושרץ בידו'. כשמרב מיכאלי תעביר כזה דבר, חלילה, היא יכולה להגיד 'העברתי את זה כשבראשות הממשלה נמצא בן אדם חובש כיפה, הנה יש לי רב שמכשיר הכל'. הרבנים הרפורמיים הפכו להיות הרבנים של הממשלה הזו".