"משרד החוץ יפנה למועצת אירופה ויבקש לצרף את ישראל לאמנת איסטנבול". כך הודיע אתמול שר החוץ יאיר לפיד בכינוס מיוחד של הוועדה לקידום מעמד האישה בראשות ח"כ עאידה תומא סלימאן.

אמנת איסטנבול היא אמנה של מועצת אירופה בנושא אלימות נגד נשים ואלימות במשפחה שנכנסה לתוקף ב־1 אוגוסט 2014. היא מציעה פתרון לבעיית האלימות נגד נשים באמצעות מניעה, הגנה, תביעה ומנגנוני פיקוח.  האמנה הפכה לסטנדרט הבינלאומי המקובל כיום בתחום אלימות במשפחה. עד כה חתמו עליה 45 מדינות (כולל האיחוד האירופי).


"אלימות היא לא נושא אחד, היא תמיד מכילה אלימות פיזית, פסיכולוגית או כלכלית, ואנחנו צריכים לגשת ולגעת בכל אחד מהם. משרד החוץ יפנה למועצת אירופה ויבקש את הצטרפות ישראל לאמנת איסטנבול. נפתור את כל הבעיות עד שנגיע לחתימה מול מועצת אירופה", אמר שר החוץ. 

יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)
יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)


שר המשפטים גדעון סער אמר בכינוס כי "אין שום סיבה לשום עיכוב בהצטרפות לאמנה. היה תגבור תקציבי בתקציב האחרון שאושר כדי שיתאים לאמנה. אני שמח שיש היום שותפים בממשלה שרואים באותו אופן את חשיבות המהלך הזה. אנו רואים מה קורה באלימות כנגד נשים. אנו סופרים את הנרצחות אבל היקף הנשים נפגעות האלימות הוא עצום, בלתי נתפס".


יו"ר הוועדה תומא סלימאן בירכה על ההצהרה ואמרה "אנו היום ביום היסטורי. אישה נפגעת אלימות בבית אולי לא יודעת עד כמה הבשורה חשובה אבל כמי שעוסקת בנושא אני יודעת כמה האמנה חשובה. הגענו ליום הזה שהרצון הפוליטי אומר כן וזה יום היסטורי עבורי".