עדותו של ניר חפץ, מקורבו ויועץ התקשורת לשעבר של יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו, ממשיכה בבית המשפט. האם מדובר באמת בעדות דרמטית שמשקלה המשפטי נפיץ עבור נתניהו, או שמא מדובר בעדות חלשה שתוביל לקריסת התיק? על כך, שוחח הבוקר (רביעי) אביעד גליקמן, הכתב המשפטי של חדשות 13, עם ינון מגל ויריב אופנהיימר ב-103FM.

גליקמן אמר בפתח דבריו: "נתחיל מזה שהיום, חפץ מראה את השליטה של נתניהו באתר וואלה. את כל ההנחיות שהעביר לו וכתב, על כך שהשליטה בוואלה הייתה טוטלית. היה ברור שמה שנתניהו רוצה ייכנס, זה דומה אחד לאחד למה שישועה אמר. שמענו שישועה שקרן ועשה את זה לכולם, מסתבר שזה לא לכולם – מה שנתניהו ביקש נכנס".

בהמשך, נשאל גליקמן, האם קיים אקדח מעשן בתיק, והשיב: "אקדח מעשן אין בתיק הזה, יש פאזל. אבל ודאי שחפץ אמר אתמול והיום בפירוש, שמה שנתניהו רצה שייכנס בוואלה נכנס. עכשיו מראים הסתמסויות בין חפץ לישועה ואלוביץ' ובהן הוראות מנתניהו עצמו. לדוגמה, פרשת המעונות בזמנו, בו הייתה תלונה נגד מני נפתלי. מני כתב לו, 'חפץ מסמס לישועה ואלוביץ' על עו"ד שמייצג את הבחור מהתלונה, תכניסו אייטם גדול באתר'. הוא מספר שמי שנתן לו את ההנחיה זה בנימין נתניהו".

מה ההבדל בין זה לבין הנחיה שמקבלים מליברמן או הרצוג?
"אם זה פעם אחר פעם ומספר על כך שהאתר שועבד לצרכים שלו אתה בעצמך אמרת שקורים שם דברים לא הגיוניים. מסתבר שהיה יותר מטעם נתניהו, מאשר מטעם גורמים אחרים. אני מכיר את העדויות והראיות בתיק, עכשיו בבימה"ש עוברים טקסט טקסט. הדברים של חפץ מאוד ברורים לגבי מעורבות נתניהו עצמו באתר וואלה. אומר בפירוש שמה שנתניהו רצה נכנס".

לבסוף השיב האם התיק קורס: "התיק חזק ויציב ובטח שלא קורס, זה שלב מוקדם לדעת מה קורה בתיק כמו שאי אפשר לדעת אם הוא יורשע, אי אפשר לדעת אם הוא יזוכה".

לקראת סוף הדיון שאל ינון מגל: "אם הוא לא יורשע תאכל את הכובע?". בהתייחס לכך השיב גליקמן: "כן. תראה, אם אין מרמה והפרת אמונים ב-1,000 ו-4,000 אני אוכל את הכובע". 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm