גונדר בדימוס שלמה טוויזר, לשעבר מפקד כלא באר שבע, שוחח הבוקר (חמישי) עם ינון מגל ויריב אופנהיימר ב-103FM והתייחס לעדותו של מפקד כלא גלבוע, פרדי בן שטרית, שהודה כי "סרסרו בחיילות ששירתו בכלא"

"החום עולה לי, זה לא להאמין מה ההרגשה שלי כי זו מערכת בה גדלתי תקופה ארוכה מאוד, הערכתי אותה, וקיבלתי הלם כבר לפני שנתיים כאשר נתקלתי בידיעה הראשונה סביב הנושא. לא רציתי להאמין שיש דבר כזה, והנה זה הגיע, מיד אחרי בריחת האסירים", אמר.

על בן שטרית אמר: "אני מאוד כועס עליו. אם הייתי נציג בתי הסוהר, הוא לא היה נשאר אפילו דקה אחת אחרי הבריחה. הייתי אומר לו 'אדוני, שב בבית עד גמר החקירה'. דעו לכם, בזמנו מפקד בית הסוהר היה איש מטה והוא שמע על זה והוא היה צריך לבוא ולהגיד 'רבותיי, סרסרו באותן החיילות של צבא ההגנה לישראל שהגיעו ככוח תגבור עקב מחסור בכוח אדם בשירות בתי הסוהר'".

"תאר לעצמך אם זו הייתה הבת שלי – איך הייתי מסתכל על צה"ל על שירות בתי הסוהר? איך הייתי מסתכל על המדינה שלי? אני מזועזע. בושה בושה בושה. אוי לנו שהגענו לזה – איבדנו את הערכים ואת האמון. בא מפקד כלא שהוא בדרגה מאוד מכובדת, דרגת קצין בכיר, שאומר בחקירה 'כן, סרסרו. מה אתה רוצה שאני אגיד לך'. איך הגענו למצב הזה?", הוסיף. 

לטענתו, זה לא שירות בתי הסוהר שהוא מכיר, "היום זה מינויים פוליטיים. אנחנו תמיד עשינו ייבוא ממשטרת ישראל וככה קיבלנו תמונה כללית של כל מה שרצינו. ברגע שהחלו המינויים הפוליטיים שמו לך נציב שהוא לא ניצב וחילקו דרגות מפה ועד להודעה חדשה".

"אני לא מדבר באוויר. תראו אתה לא יכול למנות נציבת בתי סוהר כשהיא לא הייתה בחיים שלה בבית סוהר, והיא לא יודעת מה זה אסיר. להיות סוהר זה מקצוע פרופשנל. אכפת לי מאותם הסוהרים הטובים שמשרתים", הוסיף.

כשנשאל מדוע פרסומו של לירן לוי על פרשת סרסור החיילות לא עשה כותרות לפני שלוש שנים, אמר טוויזר: "לדעתי אף אחד לא האמין שזה יכול לקרות. חיילת שרק אתמול התגייסה? אפילו אם רק הושיבו אותה ונתנו לאסירים הביטחוניים לפנטז עליה. זה נורא ואיום".

"לקחת בחורה צעירה בת 18 ולשים אותה באגף עם אסירים - אתם חושבים שהאסירים לא מעוניינים בה בלילה? אתם לא יכולים להשתמש בה בשביל לקבל מידע בחקירות. איפה קצין המודיעין? צריך לשים ועדת חקירה של אנשים שיבדקו את כל הנושא", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm