חשד להתעללות בפעוטון בפתח תקווה: בית משפט השלום בעיר שחרר הבוקר למעצר בית למשך חמישה ימים את תושבת המקום בשנות ה-60 לחייה, המשמשת כסייעת בפעוטון פרטי. זאת, לאחר שנעצרה בחשד להתעללות בפעוטות בפעוטון בו היא עובדת. 

בשלישי האחרון הגיעו הוריהם של פעוטות במעון בפתח תקווה והתלוננו בפני חוקרי המשטרה על חשד לפגיעה בילדיהם על ידי סייעת. עם קבלת התלונה פתחה המשטרה בחקירה תוך שהיא מסתייעת במצלמות אבטחה שתיעדו מספר אירועים, בהם אותה סייעת מתנהגת באלימות כלפי פעוטות במעון.

מהסרטונים עולה חשד לפיו הסייעת השליכה את הפעוטות על מזרן, סחבה אותם באגרסביות ונהגה כלפיהם באלימות בניגוד חמור לחוק. עם הממצאים שבידיהם החליטו החוקרים לעצור אותה אתמול והיא הובאה לחקירה בחשד לאלימות אלימה, בסיומה נכלאה. כאמור, החשודה הובאה לדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה אשר קבע על שחרורה למעצר בית עד יום שני.

המשטרה ממשיכה בחקירה כאשר על השוטרים מוטלת עתה המשימה להתחקות אחר סרטוני האבטחה, זאת במטרה לנסות ולאתר אירועים נוספים וכן מקרים שבהם פעוטות נפגעו לכאורה על ידי אותה סייעת. כמו כן, המשטרה קוראת להורים שילדיהם עברו אלימות במעון להגיע ולהתלונן. 

בתוך כך, המשטרה חוקרת אירוע נוסף בעיר: באירוע השני מייחסים לאחת הסייעות חשד לאלימות כלפי פעוטות, כולל השלכה על מזרן, ומדובר באירוע ברף הנמוך ביותר, בו לכאורה אחיזה בכוח בלתי סביר או רב מהנדרש. הסייעת נחקרה ונעצרה ושוחררה למעצר בית לאחר שקשרה עצמה לאירוע.

בעלי הגן בו התרחש המקרה השני אמר: "הגן פועל זאת השנה ה 11, כאשר טובתם ורווחתם של כל ילדי הגן הם בראש סדר העדיפויות של צוות הגן. כרגע יש אירוע נקודתי שנבדק ואנחנו משתפים פעולה עם הבדיקה באופן מלא. מובהר כי הגן יפעל באפס סובלנות כלפי איש צוות, אם יתברר שלא פעל בהתאם לעקרונות האיכותיים והברורים של הנהלת הגן".

בתוך כך, הבוקר גזר בית משפט השלום בנצרת על לילך אמסלם, סייעת מגן גילבי בעפולה, שלושה חודשי עבודות שירות, לאחר שהורשעה בתקיפה של ארבעה פעוטות. ביולי 2019 הוגשה תלונה במשטרת עפולה, לאחר שהאימהות ראו במצלמות הגן כיצד היא נוהגת באלימות כלפי הילדים.

עדיה מנשקו, אמא לפעוט בגן, אמרה: "תחושת אכזבה. אף אחד לא יכול להבין מה עבר עלינו מהרגע שהבנו מה שהיא עשתה. היא ריסקה לי את הילד. נכון, ידעתי שלא תהיה פה ענישה חמורה, אבל שלושה חודשים של עבודות שירות? לזה לא ציפיתי, ואני פשוט מאוכזבת ממערכת המשפט שזה המסר שהיא מעבירה הלאה על מי שפוגעת בילדים".