סדרת המרקים הקפואים נועדה להאריך את חיי המדף של התוצרת החקלאית, נוסף על הירקות והפירות הטריים שהארגון מספק לנזקקים, והוצאתה של היוזמה מן הכוח אל הפועל התאפשרה רבות בזכות סיועה של הקרן לידידות, שתרמה למיזם קרוב לחצי מיליון שקל. 


ייצור המרק נעשה תוך הקפדה על שימוש במוצרים טריים ומזינים בלבד, ללא חומרים משמרים, ובשמירה על ערכים נמוכים של מלח, סוכר ושומן. המרקים הקפואים נארזים במכלים אישיים של 500 גרם, ובעלי תוקף של חצי שנה. נכון לעכשיו חולקו יותר מ־70 אלף מנות מסוגים שונים, ועד סוף השנה יחולקו עוד 100 אלף מנות לעשרות עמותות מזון ברחבי הארץ שיעבירו אותן לנזקקים.


אחד הנתמכים הוא ארקדי, ניצול שואה מבלרוס, שעלה לישראל בשנת 1990 עם אשתו, ניצולת שואה אף היא, ועם שניים משלושת ילדיהם. "המרק מאוד טעים, ויש מגוון טוב", מספר ארקדי בהתרגשות. "לוקח רק עשר דקות לחמם את המרק מרגע שהוצאתי אותו מהמקפיא, ויש לך ארוחה מלאה. אני כל כך אסיר תודה על העזרה הנוספת הזו שאני יכול לתת לאשתי".


"מדובר בחלום ישן שהגשמנו והפך ליוזמה חדשנית", אומר מנכ"ל לקט ישראל גידי כרוך. נשיאת הקרן לידידות יעל אקשטיין מוסיפה: "מרק חם, הנתפס על ידי רבים כמאכל זמין ובסיסי, מהווה הוצאה לא מבוטלת עבור משפחות וקשישים רבים. אנחנו שמחים לסייע בהובלת מהלך שיספק מרק חם וטרי לרבים שצריכים לאכול".