עמוס שוקן, המוציא לאור של עיתון ה"ארץ", עורר סערה לאחר שהתייחס אתמול בטוויטר לרצח שלהבת פס ז"ל שאירע ב-2001 בחברון, וכתב כי היא "נהרגה בגלל חוסר האחריות של הוריה שחשבו שאפשר לגדל ילדים בסביבת לחימה, ושל משרד הרווחה שבמדינה נורמלית היה מוציא ילדים מאיזורי מלחמה". איציק פס, אביה של שלהבת, התייחס היום (שלישי) לדברים בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, ואמר: "הייתי בשוק מהציוץ שלו". לדבריו מדובר בהרבה מעבר לפוליטיקה: "אלו ערכים בסיסיים שלנו כבני אדם".

פס נרצחה בחצר שכונת אברהם אבינו לפני 20 שנה, כשהצלף הרוצח היה על גבעה ממול. אביה שיחזר את האירוע הקשה: "היינו זוג צעיר, אוריה אשתי ואני. שלהבת הייתה בתנו הבכורה והיחידה באותה העת. אוריה הייתה בהיריון מתקדם והלכנו לבקר את הסבא והסבתא, ההורים של אוריה שגרו בשכונת אברהם אבינו. בפתח השכונה לקחתי את העגלה, שלהבת הייתה בת 10 חודשים. הרגשתי כאב ברגל, הפניתי את המבט וראיתי שקיבלתי כדור ברגל".

פס המשיך: "בשנייה הראשונה אתה לא קולט מי מה, נשכבתי מאחורי עמדה ואוריה באה, לקחת את שלהבת מהעגלה, וכשהיא מרימה אותה לחפש מחסה היא רואה בעצם שהכדור, אותו כדור, עבר דרכי ופגע בריאה של שלהבת. פינו אותי לבי"ח תחת ירי מאוד כבד למרות שאני מבין בתוך תוכי מה זה אומר. גם ראיתי בזווית העין שכן רופא שלנו שהתחיל לעשות החייאה. הלב מסרב להאמין ואתה נאחז בכל מיני תקוות אולי בכל זאת זה לא כמו שזה נראה".

עוד הוסיף: "היא נהרגה במקום. היום יש לנו ברוך השם חמישה ילדים. הגדולה נולדה מספר חודשים לאחר הרצח".

על הציוצים של שוקן אמר פס: "אני לא יודע מה יותר חמור, האמירה הראשונה או השנייה. הייתי בשוק, לא היה לי מושג מאיפה זה הגיע. יש גבול לכמה בן אדם יכול לרדת. הייתי מזועזע עד עמקי נשמתי. יש דברים שאדם פולט תוך כדי ויכוח, עימות, כולנו בני אדם ואחר כך מתנצלים. אבל לכתוב את הדברים בדם קר? והתוספת מראה שזו לא פליטת פה תוך כדי סערת רגשות, אלא ממש אמירה שכוונה לדקור".

"אפשר לדבר על צדקת הדרך, ארץ ישראל שלנו ויש זכות ליהודי לחיות בכל מקום", המשיך האב. "אבל אני הולך לקטע האישי שלי - יש דברים שהם מעבר לפוליטיקה. לכתוב כזה דבר לאבא שכול, שראיתי את הבת שלי נרצחת לי ממש בידיים, ולהאשים אותי בדבר הזה? זה כבר לא פוליטיקה. זו ממש אוטו-אנטישמיות. אין קווים אדומים בעולם? זו בושה וחרפה. גם לא שמעתי גינויים. זה הרבה מעבר לפוליטיקה, זה הערכים הכי בסיסיים שלנו כבני אדם".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm