מנתוני נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים שפורסמו אתמול עולה כי בישראל חיים 1.6 מיליון אנשים עם מוגבלות, שהם 20% מהאוכלוסייה, מתוכם 751 אלף בגיל העבודה. אשתקד 57% מהאנשים עם מוגבלות היו מועסקים, לעומת 77% מהאנשים ללא מוגבלות. 14% דיווחו כי אינם יכולים לכסות את ההוצאות החודשיות, לעומת 5% בציבור הכללי. 19% מהאנשים עם מוגבלות בגיל העבודה ויתרו על תרופות ו־15% ויתרו על ארוחה חמה בשל קשיים כלכליים.


אחד מקשיי הנגישות בשוק העבודה הרבים הם סיכוני בטיחות במקומות עבודה שאינם מותאמים לצרכיו של כל עובד פוטנציאלי.
מכוח התיקון לחוק השוויון מ־2016, מעסיקים ציבוריים, כגון משרדי ממשלה, רשויות מקומיות וחברות ציבוריות, מחויבים לכך שבמקום העבודה יהיה ייצוג הולם של אנשים עם מוגבלות.


אחד מהגופים שמסייעים לשילוב בטוח של עובדים עם מוגבלות גם במגזר הפרטי הוא המוסד לבטיחות ולגיהות. אנשיו עורכים סיורים, פגישות עם צוותי הנהלה וסקרי סיכוני בטיחות. על סמך תוצאות האבחון מועברת סדנה למנהלים לקליטה בטוחה של עובדים עם מוגבלות וכן סדנת בטיחות לעובדים עם מוגבלות שכלית־התפתחותית או אוטיזם.


מ"מ מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות, ד"ר מיקי וינקלר: "התוכנית מקדמת ותורמת רבות להעצמת עובדים עם מוגבלות. אנו פונים לעוד מעסיקים לפנות אלינו ולקבל ללא עלות סיוע והכוונה מקצועית לקליטה ושילוב בטיחותי של העובדים".