אחד הקשיים שעומדים בפני אנשים עם מוגבלות הוא מציאת אהבה שכולנו כמהים לה. הקושי נובע הן מהתמודדות עם המוגבלות, פיזית או נפשית וכל מה שכרוך בה, והן ביכולת למצוא בן או בת זוג בסביבתם. ואולם עם כל הקשיים, לרגל יום המודעות לאנשים עם מוגבלות, מצאנו במערכי הדיור של בית אקשטיין שני זוגות מרגשים מבין רבים, המוכיחים שלאהבת אמת אין גבולות ומגבלות. אדם ושיר גרים יחד בדירת זוגות ראשונה מסוגה בארץ במערך דיור לבוגרים ובוגרות מגיל 18 עם מוגבלות קוגניטיבית וקשיי תפקוד, במסגרת הדיור של בית אקשטיין באור עקיבא ובפיקוח מינהל מוגבלויות במשרד הרווחה.

הדיירים מנהלים חיים בוגרים של הגשמה עצמית ואהבה, וזוכים לליווי צמוד של צוות, שדואג, מלבד לניהול הדירה וצרכיהם, גם לליווי זוגי, שבו הם לומדים על מיומנויות חברתיות, כיצד להתחשב בצרכים של האחר, ולנהל זוגיות וחברות. השנה אדם ושיר התארסו בחגיגה גדולה של אהבה עם משפחתם והחברים.

שיר ואדם (צילום: פרטי)
שיר ואדם (צילום: פרטי)

אופיר ואסף הכירו במערך דיור לבוגרים על הספקטרום האוטיסטי בתפקוד גבוה של בית אקשטיין בחיפה - והתאהבו. לאחר תקופה של חברות הם עברו לגור יחד במערך זוגות ואסף הציע לאופיר להינשא לו לפני שנה. הם חיכו שהקורונה תאפשר זאת ונישאו באוקטובר בחתונה מרגשת ושמחה. כעת הם מחכים לעבור בקרוב לדירה פרטית משלהם ולהתחיל את חייהם המשותפים כזוג נשוי.

יגאל נחתומי, מנכ"ל בית אקשטיין מקבוצת דנאל, מספר: "כחלק מתפיסת איכות החיים שאנו מיישמים בכלל המסגרות שלנו, אנו שואפים לאפשר למקבלי השירות שלנו להעלות את תחושת המסוגלות והערך העצמי שלהם, להגדיר את מטרות חייהם, להשתלב בחברה ולממש את חלומותיהם.

"כיוון שאחת ממטרות החיים המרכזיות של כל אדם, כולל אנשים עם מוגבלות, היא לפתח זוגיות וחיי אהבה, אנו מאוד שמחים על דירות הזוגות הייחודיות שלנו שנפתחו בתקופה האחרונה, וחותרים להמשיך ולאפשר לעוד זוגות לחוות מערכות יחסים אינטימיות ואף לגור ביחד".