נס חנוכה בספארי: חייו של יען ניצלו כאשר אחד העובדים הבחין בזמן כי תפוח שאכל היען עלול לגרום עבורו לחנק. לאחר הטיפול הוחלט לקרוא ליען בשם הולם: ניסים.

בימים האחרונים מבקרים רבים הגיעו ליהנות מפעילות חנוכה בספארי שכוללת פעילויות ברחבי גן החיות, סיור האכלות והדרכות על כוכבי הספארי. לקראת הצהריים, הבחין גל חממה, מטפל מהסוואנה האפריקנית כי אחד היענים הזכרים מתנהג מוזר וכשהתקרב אליו שם לב לחפץ זר שממלא את צווארו הארוך.  היה ברור שמדובר בעניין שמצריך טיפול על מנת למנוע חנק וסכנת חיים. מיד כשדיווח על כך ליתר המטפלים, הגיע במהירות למקום ד״ר אלעד סמיט ווטרינר בספארי וירה חץ טשטוש ביען המפוחד.

המטפלים יחד עם הוטרינר ניגשו בזהירות ובאסרטיביות להחזיק את היען תוך שד״ר אלעד סמיט שולף את החפץ מגרונו של היען.  למרבית ההפתעה התגלה שם תפוח שלם, שאמנם היה בושט אך עמד לחסום את קנה הנשימה שלו בשל הלחץ על הקנה. בפעולה מיוחדת ותשומת לב מרשימה במיוחד ניצלו חייו של היען והוחלט בו ברגע ובסימן חנוכה לקרוא לו מרגע זה בשם ניסים.

מהספארי נמסר: "חשוב לומר שאמנם בשנים האחרונות מתעטים המקרים של האכלת בעלי חיים אצלנו בספארי מתוך הבנה שזה עלול לפגוע בבעלי החיים. אך חשוב להבין שגם פירות או ירקות, שנראים לעתים כמו דבר טבעי שבעלי החיים אוכלים, עלול לסכן את חייהם! בספארי נמצאת תזונאית מוסמכת לתזונת בעלי חיים והתפריט נבחן בקפידה ונשמר היטב על ידי המטפלים המסורים. כל מה שאנו מבקשים ממבקרינו: ״סמכו עלינו!״ ואל תאכילו את בעלי החיים. במקרה הזה זה נגמר בנס אבל ידענו מקרים מצערים בעבר ואנחנו רוצים לשמור על בעלי החיים היקרים שלנו".