לאור העלייה במספר הפיגועים בשבוע האחרון בירושלים, בהם נדקרו גבר בן 20 בעיר העתיקה ואישה בת 26 בשכונת שייח' ג'ראח, הנחה שר הביטחון בני גנץ להעלות את רמת הכוננות והדריכות מחשש לפיגועים נוספים. צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, שוחח בנושא עם ניסים משעל היום (שישי) ב-103FM, והעריך כי  הטרור יתגבר בבירה.

בפתח דבריו, אמר יחזקאלי: "זה לא טרור של בודדים, זה טרור של אווירה ושל הכוונה, יש לו שם וכתובת". יחזקאלי שלח אצבע מאשימה אל מערכת החינוך במזרח ירושלים והוסיף: "תושבי מזרח ירושלים מלמדים את ילדיהם בבתי ספר שמתוקצבים על ידי משרד החינוך שלנו, בתוכנית הלימודים של הרשות הפלסטינית. מספיק להיכנס ולראות כמה הסתה יש לנוער הזה. זו אווירה של חוסר קבלת ישראל, של התנגדות ודחייה של כל מה שקשור לישראל, בזמן שהם מחזיקים תעודות זהות כחולות".

"לכן, לא צריך להתפלא אם יש טרור כזה, כי השפה ברורה. מספיק להיכנס לרשתות ולראות איך מדברים שם, כדי להבין שזה שורש הטרור. אם ישראל לא תיכנס לענייני ההסתה, אני צופה התגברות של הטרור במזרח ירושלים", סיכם.

בהמשך, התייחס יחזקאלי לחידוש שיחות הגרעין בווינה בין איראן למעצמות, וטען: "בפסיכולוגיית הניהול של המשא ומתן, קוראים דברים מרתקים. האיראנים הולכים עד הקצה, ברמה של חוט השערה. הרי הם שומעים את קולות המתקפה של ישראל, אבל זה לא מרתיע אותם".

"אני חושב שהם לא מפחדים, כי הם בונים על כך שהמערב מפחד לפוצץ את ההסכם ושבסופו של דבר יהיה הסכם. אני לא יודע אם יש מישהו בישראל שיוכל לקחת את ההחלטה ללחוץ על הכפתור, ספק אם יש החלטה ישראלית לתקוף ואני לא יודע אם זה מרתיע את איראן", סיכם.