אנוש - העמותה הישראלית לבריאות הנפש - חתמה על הסכם בלעדי עם המיזם האוסטרלי ?RU OK להגברת השיח בנושא בריאות הנפש.  ישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם שתיישם את הקמפיין והמודל המוצלח מחוץ לגבולות היבשת האוסטרלית.


 ?RU OK הוא מיזם אוסטרלי ללא כוונת רווח שהוקם בשנת 2009 על ידי גאווין לארקין בעקבות התאבדותו של אביו 14 שנה קודם לכן. לארקין ביקש למצוא דרך לעודד אנשים לדבר בכנות ובפתיחות על מה שמטריד אותם, להתעניין בשלומם של חברים, שכנים ובני משפחה, ולסייע בכך לצמצם את תופעת האובדנות.


שנתיים לאחר שהקים את המיזם המוצלח נפטר לארקין ממחלת הסרטן, בגיל 42 בלבד. למרות זאת, ?RU OK הפך עד מהרה להיות אחד הפרויקטים המשמעותיים שנעשו באוסטרליה, ולפי סקרים שנערכו במדינה 77% מהתושבים מכירים את המיזם ומטרותיו החשובות. 60% מהציבור באוסטרליה מאמין כי מיזם זה מחבר בין אנשים.


בכל שנה מדי חודש ספטמבר מתקיים יום ?RUOK באוסטרליה, ובמסגרתו אחד מכל ארבעה תושבים לוקח חלק פעיל באחת ממאות הפעילויות הנערכות באותו יום למען הגברת השיח בנושא בריאות הנפש.


 טקס החתימה בין אנוש לאוסטרלים נערך בזום בהשתתפות יו"ר הוועד המנהל של העמותה הישראלית אלי אשרף, מנכ"לית אנוש ד"ר הילה הדס ומנכ"לית ?RUOK האוסטרלי קתרין ניוטון, ובנוכחות סגן שגריר ישראל באוסטרליה ומ"מ שגריר אוסטרליה בישראל.  במסגרת הטמעת המודל בארץ, אנוש תעלה מיזם רחב היקף שיכלול ימי פעילות בבתי הספר, יום עיון לעובדים בחברות מובילות, קמפיין דיגיטל ופעילות משפיענים.