החשד להתעללות בבית ספר בדרום: במשטרת ישראל נפתחה חקירה בעקבות תלונה של נערה שעברה התעללות בין כותלי בית ספר בעיר באר שבע, לאחר שתיעוד מטלטל מהאירוע הופץ ברשתות החברתיות. "למעריב" נודע כי הסרטון המזעזע המתעד תקיפה לכאורה והשפלה בזויה של תלמידת כיתה ז' הינו שלב מתגלגל של אירוע מתקדם. 

כאמור, במסגרת החקירה עלה החשד כי שלוש תלמידות שפכו על הנערה חומרי שונים, אז שפשפו את ראשה עם מטאטא, כאשר התיעוד המטלטל של האירוע הופץ ברשתות החברתיות. בחקירתה ציינה הנערה כי בין החומרים גם חומרי ניקוי רבים, ובהם חומר חיטוי מסוג אקונומיקה.

מבדיקה שערכו הצוות החינוכי בבית הספר, וכן גורמים במשרד החינוך עולה כי תחילתו של האירוע במשחק התזת מים בחדר השירותים של בית הספר, בו היתה מעורבת גם התלמידה שעברה את ההשפלה. חשוב להדגיש - אותה נערה לא היתה יוזמת המשחק בשום שלב, אולם היא היתה בסיטואציה שהתחוללה בחדר השירותים.

אירוע זה, כך עולה מהבדיקה, יצא מכלל שליטה לפחות מצידן של אותן נערות החשודות בהשפלה בזויה, וגלש למימדים חמורים, כך לשיטת ביה"ס ומשרד החינוך, שאליהם בעצם נחשף הציבור עם פרסום הסרטונים באינסטגרם.

בעקבות הבדיקה וממצאיה החלט משרד החינוך להנחות את ביהס על השעייתן המיידית של התלמידות עד למיצוי הבירור אודות האירוע. בינתיים הגישה כאמור אמה של הקטינה תלונה במשטרה, ובעטייה עוכבו שתי התלמידות המעורבות בסיפור לחקירה. בית הספר יבחן בתנאים, בתום חקירה את שובן של המעורבות למוסד החינוכי.

ממשרד החינוך נמסר כי "מדובר באירוע חמור וקשה, שיש בו חציה של כל קו אדום ופגיעה בכל נורמה התנהגותית המצופה מתלמידים במוסד חינוכי. לנוכח חומרת הדברים, התלמידים הפוגעים הושעו מבית הספר, והמשך לימודיהם בבית הספר מותנה. התלמידה הנפגעת מלווה באופן צמוד ויומיומי על ידי יועצת בית הספר, ומקבלת מעטפה רחבה של תמיכה רגשית וטיפולית. צוות בית הספר בקשר רציף ועקבי גם עם האם ועוקב אחר התפתחות החקירה בעקבות תלונה שהוגשה במשטרת ישראל".

במשרד מוסיפים, כי "אירוע האלימות הנוכחי מצטרף לרצף של אירועי האלימות המוקצנים והתכופים שמתרחשים במערכת החינוך, על רקע ההשלכות של משבר הקורונה. לנוכח מציאות זו, יצא משרד החינוך בתכנית מקיפה למניעת האלימות, והוא הקצה לטובתה קרוב לחצי מיליארד שקלים. במסגרת משאבים אלה יוטמעו בבתי הספר שורה של תכניות עומק שיובילו לשינויים משמעותיים".

צילום התמונה הראשית בכתבה זו, של חשד לאירוע התעללות בבית ספר בבאר שבע, נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר/עיתון זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]