לקראת סיום השנה, פרסמה עמותת תנו לחיות לחיות נתונים קשים מאוד, המעידים על שפל באימוצי כלבים בבתי המחסה של העמותה - ירידה של 38% לעומת שנת 2020.

לפי הנתונים שאנו חושפים הבוקר (רביעי) לראשונה, בשנת 2020, שנת התפרצות מגיפת הקורונה והסגרים שבאו בעקבותיה, אומצו מבית המחסה של תנו לחיות לחיות 1,078 כלבים - ואילו השנה אומצו 667 כלבים בלבד.

במהלך תקופה זו ננטשו 308 כלבים על ידי בעליהם, שחזרו בהם מאימוצם, ושבו אל בתי המחסה. דווקא בגזרת החתולים נרשמה עלייה, מ־226 חתולים בשנת 2020 ל־267 חתולים השנה.

כלב ידוע כ"חברו הטוב ביותר של האדם", הוא מפיג את הבדידות ומחקרים אף מעידים על החיזוק המשמעותי שנותן הכלב לבעליו, החל מהפרשת ההורמון אוקסיטוצין מליטוף פרוותו של הכלב ועד חיזוק המערכת החיסונית.

בשיא מגיפת הקורונה, שכללה תקופה ארוכה שבה אנשים נסגרו בביתם, עוד ועוד אנשים החלו לאמץ בעלי חיים ובעיקר כלבים. השנה הנוכחית הייתה בסימן חזרה לשגרה, מה שגרם לאנשים להתקשות בגידול בעלי החיים.

יעל ארקין, מנכ"לית תנו לחיות לחיות, אומרת ל"מעריב": "ימי השמחה בקורונה, שבהם אומצו כל כך הרבה כלבים, הפכו לימי עצב ותסכול על האנשים שנטשו אותם והחזירו אותם לכלוב על לא עוול בכפם. אין דבר יותר עצוב מלראות כלב חוזר מבית לכלוב. אין דבר שפוגע ברגשותיו של הכלב יותר מנטישה.

"הרגע הזה, שמשאירים אותו בכלוב, והוא מביט בעיניים עצובות כאילו הוא מבין - אבל הוא לא באמת מבין מה הוא עשה שמגיע לו שינטשו אותו. אנחנו קוראים לאנשים לבוא ולאמץ חבר".