20 אלף פריטי חימום חולקו לנזקקים במהלך הסערה על ידי עמותת חסדי נעמי, בהם כפפות, כובעי צמר, שמיכות, גרביים חמים ועוד. בעשרה מוקדים שונים ועד ביתם של ניצולי שואה וקשישים, מתנדבי העמותה ועיריות שחילקו את המוצרים לנזקקים נתקלו שוב ושוב במציאות הקשה של נזקקי החורף.

פריטי חימום חולקו בין היתר לדרי רחוב בירושלים ובתל אביב, בהם נער שהכיר את העמותה לראשונה כשמתנדביה הסתובבו ברחובות ירושלים. כשקיבל את השמיכות והגרביים, פרץ בבכי וסיפר: "אני פוחד לקפוא מהקור. אנחנו עסוקים בלאתר מקומות מחסה מהסופה ולא תיארתי לעצמי שאתארגן על שמיכה חמה וחדשה. יש פה כל מיני סמרטוטים דוחים ודקים ותכננתי להתכסות בהרבה כאלה".

גם לובה, ניצולת שואה בת 85 מירושלים, משתפת את מתנדבי חסדי נעמי במצבה כשהם מגיעים אליה: "אני חוסכת בהפעלה של מוצרי חימום כי החשמל יקר, אז לובשת מלא שכבות. אני לפעמים לא מצליחה להחליט במה הכי כדאי לחסוך אבל בדרך כלל זה בחשמל. אני תמיד אומרת לעצמי 'עברנו את החורף של גרמניה, נעבור גם את זה', אבל שם לפחות התחממתי בזכות האדרנלין. כשזה קורה פה נשבר לי הלב.

"טוב שיש עמותות שמסייעות למי שצריך, אבל אני חושבת שזו גם בושה. במקום שניצולי שואה היו חיים כמו מלכים במדינת היהודים, הם חיים כמו כלבים", אמרה והוסיפה בכאב: "סליחה על המילים האלה, אבל זה ממש מרגיש ככה - הממשלה נטשה אותנו ומי שממלאות את התפקיד שלה הן העמותות. למה אני צריכה לקבל עזרה מעמותות? עזרתי לבנות את הארץ הזאת".

תשובה כברה, מנהלת מחלקת הרווחה בחסדי נעמי: "המצב הקשה הזה של רבים מהנתמכים שלנו בחורף לא מפסיק לזעזע אותי. נשבר לנו הלב אבל אני ממשיכה לומר לעצמי שהלב שלנו לא מעניין ושצריך לדאוג שלכולם יהיה חם. מדובר במציאות אמיתית. אנשים פוחדים פחד מוות מלקפוא.

"אנחנו מבקשים, הביטו לצדדים, שימו לב לקשישים בבניין שלכם ולדרי הרחוב. לפעמים בשיחה של דקה וחצי תגלו שמישהו שגר מטרים ספורים מכם זקוק לעזרה". 

בעקבות הפרסום ב"מעריב", הקרן לרווחת נפגעי השואה החליטה להעמיד תקציב מיוחד בסך 300 אלף שקלים כמימון לחשבונות חשמל לכ-250 ניצולי שואה מעוטי יכולת. בקרן ציינו שהמענק יינתן לניצולי שואה המצויים במצוקה קיומית, כך שלא יחששו להדליק חימום במיוחד בימים קרים אלו.