ההמלצה התקדימית של צוות המומחים של משרד הבריאות לתת מנת חיסון רביעית לבני ה־60 ומעלה ולצוותים רפואיים - זכתה להתייחסות נרחבת של כלי התקשורת ברחבי העולם, אשר הדגישו כי ישראל נחשבת למדינה מובילה בתחום חיסוני הקורונה. "ישראל תיתן מנה רביעית של חיסון קורונה לחלק מהאוכלוסייה", הכריזה הכותרת של הידיעה הראשית באתר ה־CNN, שדיווחה על עיקרי ההחלטות של צוות המומחים לטיפול במגיפות, וציטטה את הכרזתו של ראש הממשלה נפתלי בנט כי מדובר ב"חדשות טובות".

"ככל שזה נוגע לנגיף הקורונה, נראה שבמקום שבו ישראל מובילה, שאר העולם הולך בעקבותיה, כאשר המדינה מציעה למדינות אחרות הצצה לעתיד המגיפה במשך קרוב לשנה", נאמר בידיעה של CNN, שהזכירה כי ישראל הייתה בין הראשונות שחיסנו מבוגרים ובני נוער, הפעילה תו ירוק והכניסה את חיסוני הבוסטר.

ה"ניו יורק טיימס" ציין כי ישראל היא ככל הנראה המדינה הראשונה בעולם שמציעה את מנת החיסון הרביעית. "כמו במאמצי החיסון הקודמים שלה, מדינות ברחבי העולם יסתכלו על ישראל בשביל לקבל רמזים כיצד הקמפיינים שלהם צפויים להתנהל", נאמר בדיווח של העיתון האמריקאי, שהוסיף כי "ישראל הייתה אחת המדינות הראשונות שהחזירו את החברה שלהן לסוג של שגרה, אחרי שחיסנו עם המנה הראשונה של פייזר בקצב מהיר יותר ממרבית המדינות האחרות".

ה־BBC הבריטי הדגיש כי הראיות שמצדיקות את מתן המנה הרביעית עדיין לא פורסמו, וכי רק בשבוע שעבר חברי הוועדה התנגדו למתן ההמלצה לגבי מנת הבוסטר הנוספת. פרופ' נדב דוידוביץ', ראש בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן־גוריון בנגב, אמר ל־BBC כי "החיסון בטוח מאוד, ולכן תופעות לוואי של מנה רביעית הן משהו מינימלי ביותר". גם ב"טלגרף" הבריטי העניין סוקר הרחבה.

ה"לה פיגארו" תהה אם גם צרפת תלך בעקבות ישראל ותציע מנה רביעית של החיסון בחודשים הקרובים. העיתון ציין כי לפני ימים אחדים אמר פרופ' ז'אן־פרנסואה דלפרייסי, שעומד בראש הוועדה המדעית למאבק במגיפה, כי "אולי יהיה צורך במנה רביעית בשלב מסוים".

ה"אל פאיס" הספרדי הסביר לקוראיו כי אף שהאישור הסופי של ההמלצה צריך לעבור גם את ועדת השרים לענייני קורונה, ההצעות של ועדת המומחים בדרך כלל מקבלות את האישור של משרד הבריאות והגורמים הקובעים בישראל.

בתוך כך, מחקר חדש של המכון הלאומי של דרום אפריקה למחלות מידבקות, שעדיין מצריך ביקורת עמיתים, מצביע על כך שהסיכון לתחלואה קשה בשל האומיקרון קטן יותר מאשר בזן הדלתא. על פי ניתוח המידע בין אוקטובר לנובמבר ובין אפריל לנובמבר, הסיכון לאשפוז היה נמוך ב־80% בקרב מי שנדבק בווריאנט החדש, והסיכון למחלה קשה בקרב מאושפזים עם אומיקרון היה נמוך בקרוב ל־30%.