פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן למדע ויועץ לקבינט הקורונה, אמר היום (חמישי) בתוכניתו של גדעון אוקו ב-103FM כי מדינת ישראל נמצאת בתחילתו של גל תחלואה חדש ואף צפויה לשבור את שיא המאומתים היומי, שעמד בינואר השנה על 10,000 איש ביום: "אנחנו עלולים לשבור את השיא הזה די מהר, מעריך שתוך שבועיים-שלושה, לכן נדרשת מידה גדולה של זהירות".

פרופ' סגל נשאל על ההגבלות ההרמטיות שהוטלו על נתב"ג, וטען כי "הפעולות שננקטו בנתב"ג בשלבים הראשונים של גל האומקירון קנו לנו זמן יקר, אנחנו למדנו מהעולם מה קורה, והעובדה למשל שהאומיקרון פחות אלים. זה היה מאוד חשוב". 

בעקבות כך, נשאל האם בשל כך נחוצות הגבלות חדשות, ואמר: "להגבלות התקהלות תהיה השפעה יחסית נמוכה בהורדת מקדם ההדבקה כי מיעוט המגעים נמצא בהתקהלויות הגדולות. הדבר הכי משמעותי זה החיסונים, וכאן ראינו דעיכה ברמת החיסוניות של כלל המדינה כי יותר ויותר אנשים מתרחקים משתי המנות שלקחו, ולא לוקחים את הבוסטר. הוכח בכל הגלים הקודמים שהחיסונים הם ההכנה הכי טובה להתמודדות עם הגל החדש".

לסיום, טען פרופ' סגל: "יש תרחיש בו וריאנט האומיקרון יהיה דבר שיעזור בהמשך התפתחות המגפה. יש היתכנות לכך שהרבה אנשים יידבקו באומיקרון ושהוא גם יגן מהדבקה ואולי גם יוריד את הסיכוי לחלות קשה בווריאנטים אחרים שיגיעו. יש לזה היתכנות, זה כמובן התרחיש האופטימי ביותר". 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm