עו"ד נבות תל-צור, שמייצג את ח"כ אריה דרעי, אמר היום (חמישי) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM כי הסכם עסקת הטיעון מביא לסיום חקירה ממושכת שעבר על דרעי. "סופה של סאגה ארוכה עם הליכי חקירה מאוד ממושכים, מעל 6 שנים שריחפו מעל דרעי אשמות מאוד חמורות שהופרכו, לא נותר מהם כלום", אמר עו"ד בן-צור, ואף התייחס בהמשך לעתידו הפוליטי של דרעי.

לטענת תל-צור, עסקת הטיעון של דרעי הגיעה לשלב מתקדם, וכי "נאשמים רגילים שהם לא דרעי מסיימים מחלוקת כזו אצל פקיד השומה, הם לא מגיעים למשפט הפלילי". כשהשיבו לו בתוכנית כי מאיש ציבור מצופה יותר מאשר לאזרח רגיל, טען בן צור: "אני מקבל את זה, אתה רואה כאן היום נטילת אחריות מוגברת כולל פרישה מהכנסת, והודאה בעבירות שאזרחים מהשורה לא מורשעים בהם". 

כשנשאל בן-צור האם אחרי דרעי הייתה רדיפה, אמר: "זו חקירה לא רגילה שלא מתנהלת אם זה לא דרעי בצורה הזו. בהתחלה מייחסים גניבה, אחר כך הלבנת הון, אחר כך שוחד ובסוף על הדרך, וזה מילים לא שלי אלא של היועמ"ש, מוצאים את מה שאני קורה לו כשלים שתורגמו לעבירות טכניות, לא העלמת מס, אלא אי דיווח ללא כוונת זדון".

בן-צור הגיב לשאלות בתוכנית האם יהיה קלון, הוא השיב: "לא, היא אקטואלית רק לאיש ציבור מכהן והוא לא יכהן, לכן אין יוזמה של בית משפט ואין סמכות להעלות את זה. אנחנו נופיע בפני בית המשפט. המדינה ואני יחד קוראים לבית המשפט לאמץ את ההסדר הזה ולאשר אותו על כל חלקיו".

לסיום התייחס בן-צור לסיכוי שדרעי יחזור לפוליטיקה בעתיד ובאשר עתירות בג"צ אפשריות נגד שובו למערכת הפוליטית: "מה שקשור בדרעי, אני מניח שתמיד לחומרה ויהיו עתירות. אני שומע עתירות נגד ההסדר. אני מניח שאתה צודק ותהיה עתירה לבג"ץ, קשה להעריך אבל יש נימוקים כבדי משקל למה לא יצטרכו להתערב בהחלטה של מי שיהיה ראש הממשלה למנות את דרעי. אני לא בטוח שהעתירות לא ידחו".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו 103fm