51% מהשכירים בני 23 ומעלה המתגוררים באזור המרכז, בין חדרה לגדרה, עבדו בשנה האחרונה מהבית לפחות חלק מהזמן. כך עולה מסקר של מכון גאוקטוגרפיה עבור חברת DESCO, המספקת חללי עבודה בסמיכות לשכונות מגורים. על פי הנתונים, 83% מתוך הנשאלים מעריכים כי לו ניתנה להם האפשרות, הם היו בוחרים לעבוד חלק מהשבוע או חלק מהיום במשרד מאובזר ונוח בקרבת הבית. לדבריהם: "אפשרות זו הייתה משפרת את שביעות רצונם מהחברה שבה הם עובדים".

בתשובה לשאלה מי הם הגורמים הכי מפריעים בעבודה מהבית, השיבו 40% מהנשאלים כי הקושי בהפרדה בין החיים האישיים לעבודה הינו הגורם המפריע ביותר. במקום השני צוין המחסור בתקשורת בין־אישית (36%). גורמים נוספים שצוינו כללו: נוכחות בני המשפחה בבית (31.9%), קושי לשמור על ריכוז לאורך זמן (29.1%), חוסר בציוד משרדי (25.1%), אינטרנט לא יציב (18.9%), חוסר נגישות למידע שאסור להוציא מהמשרד (18.3%), הפרעות הנוגדות לתחזוקת הבית (17.4%), חוסר במרחב עבודה נעים (13.7%) והסחות של טלוויזיה וטלפון (8.8%).

בתשובה לשאלה מה הם היתרונות העיקריים בעבודה מהמשרד, הצביעו 47.6% מהנשאלים על הפרדה בין העבודה לחיים האישיים. 42.4% השיבו על יתרון של הווי חברתי – חברים לעבודה וארוחות צהריים משותפות. יתרונות נוספים היו התקשורת המהירה עם קולגות (40.8%), ריכוז בעבודה ללא הסחות דעת (36.7%), נגישות לציוד משרדי מלא (34.3%), מרחב עבודה נעים (28.7%) ופרודוקטיביות לעומת עבודה מהבית (23.9%).

הסקר נערך בקרב 502 שכירים המתגוררים באזור שבין חדרה לגדרה ומהווים מדגם מייצג של אוכלוסייה זו במדינת ישראל. "תוצאות הסקר מחזקות את המגמה שלה אנו עדים כבר תקופה ממושכת, ולפיה מודל התעסוקה שכולל נסיעה של שעות ארוכות אל מקום העבודה וממנו הולך ומתרחק מאיתנו. לצד זה, הצורך להמשיך ולעמוד בסטנדרטים הגבוהים של שוק העבודה החדש הולך וגובר ומביא עמו מודלים חלופיים, אשר באים לתת מענה הולם הן לציבור העובדים הן לארגון", ציין מנכ"ל DESCO גיא נמירובסקי.

לדעתו, מעסיקים אשר ישכילו להציע לעובדיהם את האפשרות לעבוד "ליד הבית" בסביבת עבודה מאובזרת ונוחה, במקום להגיע יום־יום למשרד, ייהנו מחיזוק ערכי המותג גם כלפי חוץ, אך במיוחד בקרב העובדים.