עם סיום שנת 2021 פרסם ארגון זק"א תמונה מחרידה מאוד, ולפיה 171 גופות של אנשים גלמודים נמצאו במהלך השנה האחרונה מוטלות בבתיהם, ימים ואפילו שבועות לאחר המוות. רובן נמצאו רק בעקבות ריח חריף שפשט מהדירה לבניין או לרחוב והציק לשכנים. חלק נוסף נמצאו בעקבות בני משפחה או חברים, שנזכרו רק לאחר ימים או שבועות לבדוק מה שלומם.

מתנדבי ארגון זק״א המגיעים לאותן דירות לטפל במקרי המוות, מתארים את המראות הקשים, הריח הנוראי, ואת התחושה הקשה למצוא גופת אדם במצב של איבוד צלם אנוש. בעקבות כך החליטו בזק"א לצאת בקמפיין המבקש מכל אחד לבדוק את מצב השכן שלו.

בארגון החליטו להוביל קריאה שלפיה כל אדם יקיש פעם ביום על דלת ביתו של השכן הבודד לוודא שהכל תקין, וזאת כדי למנוע מקרי מוות מיותרים ומזעזעים כאחד.

מוטי בוקצין, דובר זק״א, ציין: "הלב כואב מלראות ולשמוע את הנתונים. השינוי מתחיל בידיים שלנו, בשנת 2022 כל אחד ואחת שיש להם שכן או שכנה שחיים בבדידות, בבקשה שמרו איתם על קשר לפחות פעם ביום - וביחד נציל חיים".

בתוך כך, בעיריית ירושלים מפעילים כבר מספר חודשים פרויקט דומה. המיזם פועל באמצעות המחלקה לעבודה קהילתית ורשות הצעירים בבירה, ובמסגרתו - בבנייני מגורים משותפים מתנדבים נציג או נציגה, שלוקחים על עצמם לזהות את השכנים הזקוקים לסיוע, לדרוש בשלומם, לארגן את השכנים לסייע במידת האפשר ולשמש כחוליה מקשרת בינם לבין המערכות העירוניות והשכונתיות.

לדברי ראש עיריית ירושלים משה ליאון: "ערבות הדדית משמעותה אחריות הקהילה כלפי כל אחד מחבריה, ושל כל אחד מחברי הקהילה כלפי הכלל. היא הכלי הנכון לסיוע בשעת צרה ומצוקה. אני מברך על מיזם חשוב זה, המאפיין את הקהילתיות הירושלמית ומעיד על שכנות טובה, וקורא לתושבים נוספים להצטרף למיזם".