מיישמים את פסיקת בג"ץ: יו"ר מרצ ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, הכריז הבוקר (שלישי) בבית ציוני אמריקה בתל אביב, על פונדקאות להומואים ולגברים יחידניים. "היום אנחנו עושים היסטוריה", כך הוסיף.

"חברות וחברים, זה יום היסטורי למאבק הלהט"בי בישראל, המאבק הארוך לשוויון לכל אדם, וזה יום היסטורי לחברה הישראלית כולה. היום אנחנו שמים סוף לעוול ולאפליה של שנים, מהפכת השוויון בפונדקאות יוצאת לדרך", אמר הורוביץ בפתח דבריו.

הורוביץ מכריז על פונדקאות להומואים ולגברים יחידנים. צילום: אבשלום ששוני

"זה יום מרגש גם עבורי, מרגש לעמוד בראש משרד הבריאות כבן הקהילה", הוסיף שר הבריאות. "הדבר הזה הוא אחד הגורמים המרכזיים בעיצוב תפיסת העולם הפוליטית שלי. זה גם המאבק שלי באופן אישי. הצבתי לעצמי מטרה לקדם מהפכה בזכויות הקהילה הגאה, ולהפוך את משרד הבריאות לספינת הדגל של זכויות האדם והשוויון".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הוסיף על דבריו: "אני קורא לאנשים לבוא לדרוש את השירות. אני מקווה שזה יילך ויתפתח כמו שהיינו רוצים לראות את זה פה בישראל. תודה לשר על ההובלה בתחום הזה ובהרבה תחומים אחרים חשובים מאוד".

פרופ' נחמן אש (צילום: אבשלום ששוני)
פרופ' נחמן אש (צילום: אבשלום ששוני)


כזכור, בחודש יולי האחרון, בג"ץ קבע כי יבוטלו ההגדרות הקבועות בחוק, לפיהן גברים יחידים ובני זוג מאותו המין מודרים מגישה להסדר פונדקאות. זאת, בהמשך לפסק דין חלקי שניתן לפני כשנה וחצי, בו נקבע כי הסדר הפונדקאות פוגע באופן בלתי חוקי בזכות לשוויון ובזכות להורות של קבוצות אלה.