פעוט בן שלוש נהרג היום (חמישי) כתוצאה מפגיעת כדור תועה בביר אל מכסור שבגליל התחתון. על פי החשד, הירי אירע באתר בנייה במרחק 300 מטרים מגן השעשועים בו שהה הפעוט. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים רמב"ם תוך כדי פעולות החייאה, שם נאלצו לקבוע את מותו.

כוחות משטרה רבים הוזנקו למקום ואספו ממצאים, כמו כן מסוק הוזנק ומבוצעים סריקות נרחבות זאת במקביל לפעולות חקירה לזיהוי ואיתור החשודים. במסגרת הסריקות עוכבו לחקירה שישה חשודים, שנים מהם, בשנות ה-30 לחייהם, נעצרו. בנוסף לכך, בשעות הערב נעצרו שני חשודים נוספים, תושבי ביר אל-מכסור.

מהמשטרה נמסר: "מדובר באירוע מזעזע, של ילד פעוט אשר נפגע  מירי של עבריינים שמשתמשים בנשק בכזאת קלות, בלי שום כבוד לחיי אדם. וגורמים טרגדיה כה נוראה. שוטרי מחוז צפון פועלים יום יום כדי להוציא את הנשקים והעבריינים מהרחובות, ונעשה הכל כדי להגיע ליורים גם במקרה הכואב הזה."

גורם בכיר במשטרה ציין: "מדובר באירוע חמור ואנו מקווים שחרף ובעקבות הצער הגדול והטרגדיה העצומה הזו, ראשי המועצות במגזר הערבי יקימו קול צעקה לחדול משימוש בנשק ולא לנסות וליישב סכסוכים באמצעים אלימים וקטלניים שכאלה. אין ספק אפילו שאף אחד לא ניסה לרצוח פעוט בן שלוש, אולם המניע כאן בטל בשישים שעה שהתוצאה היא טרגית שכזו. מדובר בכדור תועה אבל אלמלא היה נעשה שימוש בנשק היינו חוסכים במוות של פעוט".

החובשים של מד"א יאפא גדיר ואחמד אבו אלהיגא סיפרו עם הגעתם לזירת האירוע: "במקום הייתה המולה גדולה. הילד שסבל מפציעות חודרות ומדממות בגופו שכב מחוסר הכרה בגן המשחקים כשהוא ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בטיפול רפואי ויחד עם הפראמדיקים בניידת טיפול נמרץ פינינו אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הגיב לאירוע הקשה, מסר כי "הלב נשבר למשמע הידיעה על הירצחו של פעוט בן 3 מביר אל מכסור.‏ אנחנו נלחם בפשיעה והאלימות הפוגעת ללא רחמים ברחוב הערבי ולא ננוח עד שהדין ימוצה עם היורים״.