התפרעויות בשומרון: פעילי שמאל ישראלים טענו כי הותקפו היום (שישי) על ידי פעילי ימין, לאחר שהגיעו לנטיעות בכפר בורין, סמוך למאחז גבעת רונן. לטענתם, רעולי הפנים תקפו אותם באלות, אבנים ובקבוקי תבערה ואף שרפו את רכבם. ארבעה פצועים פונו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. המשטרה פתחה בחקירה, ומז"פ הגיעו למקום על מנת לאסוף ממצאים.

שר החוץ, יאיר לפיד, גינה את האירוע: "האלימות המזעזעת של פורעי חוק בשומרון צריכה להדליק נורות אזהרה אצל כולנו. המציאות הזאת תביא אותנו לתהום שאי אפשר יהיה לגשר עליה. המשטרה תחקור ותעמיד לדין את הפושעים, ואנחנו צריכים לחנך ולנהל שיח מעמיק על יחסי שכנות, על שלטון חוק ועל איך אנחנו רוצים לחיות כאן".

חבר הכנסת מוסי רז (מרצ) הגיב: "אלימות מתנחלים משתוללת ללא רסן, ושרי הממשלה לא עושים די כדי לעצור אותה.  לא ייתכן שהאירוע הקשה הזה יעבור בשתיקה". חבר הכנסת יאיר גולן (מרצ) הגיב גם הוא לאירועים וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "טוב, לא תתי אדם. אז איך תקראו להם?"

חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה) מסר: "תקיפת פעילי ארגון רבנים למען זכויות אדם וחקלאים פלסטינים באלות עד זוב דם  על ידי פורעי הגבעות היא חרפה. האם הצבא והמשטרה יתעוררו רק אחרי לוויה של אחד הפעילים ? אני קורא לשר הביטחון ולשר לביטחון הפנים למצוא הדרך לשים סוף לאלימות הזו. בשבוע הבא אזמין את הארגון להציג בכנסת את המתרחש בשטח".

סגן שר הביטחון, חבר הכנסת אלון שוסטר (כחול לבן) מסר: "צה״ל, שב״כ, משטרת ישראל והפרקליטות ימשיכו במאמץ לבלום את הישראלים האלימים, שמחבלים בביטחון המדינה, פוגעים בצלמה המוסרית של ישראל ומלביני פניה של ההתיישבות הישראלית באיו״ש".

חברת הכנסת גבי לסקי (מרצ) הגיבה לתקיפה: "קצת לפני שבת באופן מתוכנן ירדו מתנחלים עם אבנים, מקלות וציוד לשריפת רכב לכפר בורין שם תקפו פעילים מרבנים לזכויות אדם שנטעו עצי זית בכפר. מדובר באלימות בלתי מרוסנת המקבלת הכשר משתיקת ראש הממשלה. קוראת לראש הממשלה, לשר הביטחון ולשר לביטחון פנים לפעול באופן מיידי לעצור את התוקפים ולהרוס את המאחז."

הפעילים שהותקפו ונפצעו (צילום: רבקה ויטנברג)
הפעילים שהותקפו ונפצעו (צילום: רבקה ויטנברג)

בתגובה לתקיפת פעילי השמאל נמסר מארגון "שלום עכשיו": "המאחז גבעת רונן הוא אחד מחמשת המאחזים שסביבם מתרחשים הכי הרבה אירועי אלימות מתנחלים. כשההנגה הפוליטית מגבה, והממשלה מתרפסת פעם אחר פעם מה הפלא שהאלימות ממשיכה להשתולל. שר הביטחון חייב להורות על פינוי מאחזי הפרא הלא חוקיים המהווים מוקדי אלימות מתנחלים".

מועצת יש״ע מסרה: "מזועזעים מהתמונות מהאירוע החריג בסמוך לכפר בורין, התנהגות חמורה כזו נוגדת את ערכי עם ישראל ופוגעת בהתיישבות. זו לא דרכינו. אנו קוראים לכוחות הביטחון לחקור את האירוע, ולמצות את הדין עם המתפרעים".