הצד שלה: השופטת בדימוס אתי כרייף שוברת הערב (חמישי) שתיקה ארוכה בריאיון שהעניקה לתוכנית "עובדה" עם אילנה דיין, בה היא מתייחסת לפרשת "מין תמורת מינוי" מול המצלמות בפעם הראשונה - שנה שלמה לאחר סגירת התיק נגדה, מתייחסת לכל הפרסומים והשמועות ומשתפת את המסע שעברה - מחלומה להיות שופטת ועד ההחלטה הקשה לפרוש מכס השיפוט בעקבות החקירה שעברה. 

בפתח הריאיון סיפרה כרייף מדוע בחרה לשבור שתיקה דווקא עכשיו: "מצד אחד החיים שלי חזרו לאיזשהו מסלול יציב באופן מסוים, בשביל מה להעלות על המוקד את כל הפרטיות שלי מחדש? אבל מצד שני, יש אמירה שחייבת להיאמר מבחינתי - אל תפחדי, אף אחת לא צריכה לפחד.

"חטאת, מעדת, מעלת באמון שניתן לך - לא בסדר, לא מוסרי, לא בושה, לא צריך לתלות אותך על העץ הכי גבוה בגלל זה, לא צריך לסקול אותך באבנים. אנחנו לא באייתולות, לא צפון קוריאה, לא איראן".

"קרה, החשבון שלך, שלי, הוא עם בן הזוג שלי, עם הילדים שלי, תליתם אותי על המוקד? הפשטתם את עורי? אנסתם אותי בציבור? מישהו צריך לדעת שזה לא בסדר. בגלל זה אני כאן". 

אתי כרייף (צילום: אתר הרשות השופטת)
אתי כרייף (צילום: אתר הרשות השופטת)

חלום הילדות וההיכרות הראשונה עם אפי נוה

כרייף סיפרה כי "מגיל צעיר רציתי להיות עורכת דין, כשילדות אחרות שיחקו עם בובות אני שיחקתי בתיק עם מסמכים. וידעתי שאני אצליח בזה, שאני אהיה טובה ויעילה ומקצועית, ואני אכיר כל אותה וכל מילה כדי לסייע לאמת לנצח. אז אני מצטיינת בלימודים, נרשמת להנדסאים ולתואר ראשון ושני, לומדת להיות הישגית". 

במהלך התמחות אצל השופט מיכאל שפיצר היא מתחילה לחלום בגדול. "ראיתי אותו ורציתי גם", היא מספרת. "איזה כיף, איזה תפקיד נהדר. זה מה שאני רוצה לעשות כשאני אהיה גדולה. להיות שופטת. להיות כזאת. לשבת שם ולהחליט. להחליט את ההחלטות הנכונות.

היא הוסיפה וסיפרה: "ידעתי שאת הפסגה הזו אני אכבוש. היא מתאימה לי, היא רוצה אותי יותר משאני רוצה אותה. אני מתאימה כמו כפפה ליד לתפקיד. למרות שבאתי מצרופה, למרות שההורים שלי לא מרחביה, למרות שאין לי קשרים, אני יכולה, כי אני טובה, אני מתאימה".

"אז אמרו לי בצורה מפורשת החברים שלי והאנשים מהמיליה שאני צריכה קשרים. וזה לא סוד, בטפסים שצריך למלא כדי להתמנות לשיפוט הם מבקשים ממך רשימה של אנשים מתוך המיליה שתמליץ עליך. ולי ברור את מי אני אקח, פונה לכל אחד ואחד שהכיר אותי בתחום, עושה רשימות: המפקד שלי במשטרה לשעבר, המפקד הנוכחי, שופטים שהופעתי בפניהם, ומבקשת מהם להמליץ עליי". 

כחודש אחרי הגשת המועמדות היא פוגשת את אפי נוה, אז הוא עדיין רק יושב ראש מחוזי. "אני לא מתביישת בשום תכונה שלי, גם לא באהבת המינגלינג, גם לא בלהכיר אנשים חדשים. לא חייבת דין וחשבון לאף אחד", היא מספרת. "וכן אני מגיעה לכנס עם המפקדת שלי ועם עוד שתי חברות מהתביעה המשטרתית. אני יושבת ליד חברה, אנחנו מסתכלים על הבמה, נואם שם אפי נוה.

"אני לא מכירה אותו, אני מתרשמת ממנו. בן אדם חד, חכם, מעניין. כריזמטי. בשלב הבא אנחנו  נפגשים בארוחת צהריים במזנון בבופה, אחד אחרי השני בתור, אני מחמיאה לו על הנאום, שואל אם ארצה להרצות בלשכה, מחליפים טלפונים. באיזשהו שלב יוצאים החוצה, שולח לי מסרון לבוא לקפה ואני באה בכיף, המפקדת שלי אומרת שאני לא יכולה להרצות בלשכה כי יש ניגוד אינטרסים אבל מתחיל קשר יפה".

"אני משתפת אותו שהגשתי מועמדות לשיפוט, שאני רוצה להיות שופטת. בלי קשר אליו. אתה יודע כמה אנשים אני פוגשת שיש להם כוח גדול? כל העולם הזה, עולם המשפט בתי המשפט, הוא לפגוש אנשים עם כוח גדול. אני מכירה הרבה אנשים עם כוח. לא עניין אותי כן ידוע לא ידוע, לא התעסקתי בזה ולא חיפשתי את זה, הכרתי בנאדם מעניין, נחמד, היה בינינו איזשהי כימיה, החלפנו טלפונים כמו שקורה למיליוני בני אדם. 

"מה אני דבורה הנביאה? 'את רקמת קשר עם אפי נוה כי ידעת', מה אני ידעתי, שלימים הוא יהיה ראש הלשכה? הוא בכלל הגיש מועמדות לראשות הלשכה אז? אני בספק לא ידעתי לא עניין אותי ואם עניין אותי הייתי מבקשת מממנו תשפיע, תוסיף המלצה, עם מי אתה יכול לדבר, כלום? אז איזה מין תחכום לא מתוחכם זה?".

"יש דברים שקורים כי הם קורים, כי אין לנו שליטה עליהם, אין לנו תוכניות לגביהם, כי אנחנו לא מתוכנתים, לא מחשבים ולא מחשבנים. לפעמים בא לנו לחיות, כאן ועכשיו, ואנחנו גם טועים ופוגעים והורסים ולא התכוונו לעשות את זה, ואם אפשר היה להחזיר את הגלגל אחורה דברים היו נראים אחרת במובן האישי", היא מדגישה. "בוודאי שלא הייתי רוצה לפגוע בבן הזוג שלי, לא בילדים שלי, לא בי, לא בקריירה שלי. ברור שלא. אבל קרה. קורה. ויקרה".

אפי נוה (צילום: פלאש 90)
אפי נוה (צילום: פלאש 90)

אחרי שנתיים של המתנה: דרכה של כרייף לכס השיפוט נפתחה

בינתיים כמעט שנתיים עוברות מאז הגישה כרייף מועמדות לשיפוט, ושום דבר לא זז. "אף אחד לא מדבר איתי, ככה נראה בנאדם שאין לו קשרים", היא מספרת. "זה לא שחיפשתי קשרים רק כי אני אישה ואני מהפריפריה ואני מזרחית. אני רק אומרת שאני לא קיבלתי שום דבר על מגש של כסף. אני לא באה ממשפחה מיוחסת, לא נפתחו לי דלתות 'בואי כנסי וולקאם', אני עבדתי קשה בשביל זה אבל אני גאה בזה". 

באותה תקופה אפי נוה מתמנה לראשות לשכת עורכי הדין. כרייף מספרת כי "אני לא רק מתקשרת לברך, אני תומכת בבחירה, אני מסייעת לבחירה, ממליצה עליו. עובדים איתי המון עורכי דין ואני ממליצה עליו. ואז אחרי שהוא מונה אני שואלת אותו "אפי, עכשיו שאתה ראש הלשכה אולי תיתן לי תשובה למה שנתיים אני ממתינה לזימון לוועדת משנה ראשונה?", והוא אומר "שנתיים באמת? אני בודק". 

כשנשאלה אם לא נדלקה לה נורת אזהרה ברגע הזה, ענתה: "ממש לא, על מה? לכבוד מה אני צריכה להדליק נורת אזהרה? ממש לא. בקלות. הוא חבר שלי ולא רק זה, הוא ראש הלשכה. מי לא פונה לאנשים שהוא מכיר בכל דבר? אתה קורא עיתונים? אתה מודע למה קורה פה? להרים טלפון לבנאדם שאתה מכיר, לחבר שלך, מכר שלך, כדי שיעזור במשהו, שימליץ עליך בזכות כישוריך, איפה הבעיה פה?". 

על הטענות שהיה ביניהם קשר אינטימי ואפי לא היה סתם מכר היא אומרת: "אה כן? לא היה סתם מכר? מי אמר בכלל שקשר מיני הוא יותר רציני מקשר של קרבה משפחתית? נורא פשוט. מי אמר שקשר אינטימי הוא יותר קרוב מקשר של קרבה משפחתית, קשר דם, אח של, בן של, אשתו של".

"קרבה של חברים שהיו בסיירת יחד, נלחמו אחד בשביל השני בג'בלאות. קרבה של תרומות, קרבה של עסקים, מי הפך את הקשר הזה רחמנא ליצלן לקשר שהוא הכי מסוכן במדרג הקשרים במדינת ישראל? קשר מיני-חברי, מה קרה? בוא, קרה, קרה, לא מיתממת. קרה, לא בסדר, אסון לאומי. בוא, זה לא רצח המונים באמת. זה לא רצח המונים, תתעוררו"

כמה חודשים לאחר מכן כרייף מזומנת לוועדה, עוברת אותה ומזומנת לקורס להכשרת מועמדים לכהונת שופט. "נתנו לי המון תפקידים. הייתי שופטת, תובעת, סניגורית. היה לי מצוין, היה לי נעים, היה לי בבית". עם זאת, הבוחנים בקורס חשבו אחרת והיא זכתה לציון נמוך שלא נחשב אפילו גבולי כדי לעבור.

למרות זאת, כרייף יוצאת בתחושה טובה מהקורס. "מרגישה שהיה לי מעולה, מרימה טלפון לאפי נוה, מספרת לו שהלך לי מצוין. הוא עונה לי 'יופי, אני בטוח'. אחרי שבועיים אני מקבלת טלפון ממכר, שאומר לי 'אתי, מצטער, לא מתכוונים להעביר אותך. אומרים שאת ערכית, מאופקת, אבל הם לא מתכוונים להעביר אותך'". 

"מבחינתי זה בגדר חלום בלהות, זה לא יכול להיות, זה לא קורה, זה החלום שלי, אני שם אני כמעט בסוף, אני מתאימה כמו כפפה ליד, לא לוקחים לי את זה, לא יכול להיות. אז בשביל להיות בטוחה, בוא נבדוק, נרים טלפון לאפי נוה, ראש הלשכה, אמון על עניינים כאלו, ושואלת 'אפי, תבדוק האם לא מתכוונים להעביר אותי. אל תשאל אותי למה אני שואלת, תבדוק עם הלשכה מה קרה שם, נעשה לי עוול אם זה נכון'. והוא עונה 'באמת? מוזר. אני אבדוק'". 

כשנשאלה האם לא חשבה שזה הרגע לעצור ענתה: "אתה רציני? ממש לא. פניות של לא רק מקורבים, כל שכן של מקורבים לאנשים שהם מכירים כדי לסייע להם לבדוק את הדברים זה טבעי ומתבקש, זה מטומטם שלא עושים את זה, מה זו הטהרנות הזו? תראה מה קורה עכשיו עם שופטי העליון, כולם מבקשים מכולם, נפגשים בדירות מסתור. אז לשאול 'תראה מה קורה איתי?' זאת העבירה? כשכמה זמן לפני זה היה לנו קשר אינטימי? נו ברצינות. זה מגוחך, תיצלנה האוזניים. לא, אני לא מתביישת, אני מתקשרת, 'אפי תבדוק משהו לא בסדר', יותר מזה, גם אנשים שהם לא חברים שלו עשו את זה". 

זמן קצר אחרי פנייתה לנוה היא מקבלת מכתב שעברה. "אני מתקשרת לאפי שואלת אותו אם הוא שמע את החדשות, והוא אומר לי 'אני עשיתי אותן'. ואני אומרת לו 'יה אין עליך בעולם, ואני מזמינה אותך למסעדה, אני רוצה לחגוג את זה, אני רוצה להכיר תודה'. אז אני שולחת לו הודעה שהזנתי לנו מקומות במסעדה".

"הוא לא יכול להגיע, הוא כותב לי הודעה שהוא מאחר, שואל אם אפשר בכל זאת להגיע ואני אומרת לו 'כן, אפשר להגיע'. אליי הביתה. והוא מגיע אליי הביתה. בסדר? מהבחינה האישית שלי ושל בן הזוג שלי - לא. יתוקן, מולו. כמו כל בן זוג שיש לו עליות ומורדות בחיים שלו. לא עניינכם.בטח לא במובן הפלילי, לא במובן המשמעתי, לא בשום מובן". 

על הבסיס הזה עולה החשד שלפיו השופטת אתי כרייף קיימה מערכת יחסים אינטימית עם נוה, המושך בחוטים בוועדה למינוי שופטים, כדי לקדם את מינוייה לשופטת. כרייף מכחישה ומתגוננת: "למה באופן אוטומטי אישה היא נותנת משהו כדי לקבל משהו? למה אוטומטית החשד הזה? ואם הייתי שופטת גבר, אז תגיד לי אתה, אז גבר היה נותן? או גבר היה כריזמטי וסוחף והיא נפלה לרגליו? תגיד לי אתה". 

בוועדה למינוי שופטים, משה כחלון מעלה את מועמדותה שעוברת ברוב גדול, למעט מתנגד אחד. כשהיא נשאלת על כך כרייף מבהירה: "אחד, האדם שאיתו ניהלתי קשר לא היה ראש הלשכה כשניהלתי איתו קשר. האדם שעימו ניהלתי קשר לא ישב בוועדה שלי, והחשוב מכל, אין שום קשר בין הקשר לבין המינוי. אם אתם חושבים שזה כזה פשע חמור נגד האנושות תפנו למי שנתן לכאורה את האור הירוק לקדם אותי כי אפי נוה אמר. מה זה, המלך אמר? אז תפנה למי שכיבד את האמירה של המלך".

"ואז קיבלתי שיחת טלפון של נשיאת בית המשפט העליון - מבשרת לי שנבחרתי לכהן כשופט שלום במחוז מרכז. יצא לך פעם להגשים חלום? עשיתי את זה. הגשמתי חלום. הראשון התקשרתי אליו זה בן הזוג שלי, הוא ידע שהחלום שלי זה להיות שופטת. הוא קנה לי כזה פטיש של שופטים. כולם ידעו שזה החלום שלי ושאני אעשה את זה. נוסע אוטובוס עם המשפחה שלי לטקס בבית הנשיא ואנחנו שרים בדרך, שמחים, מאושרים". 

"יש תמונה של הבן שלי מביט בי בעיניים כאלו... הייתה ממוסגרת במשרד שלי. אחרי שקרה מה שקרה, השמדתי את כל הדברים שנגעו בזה... שעשו אותי עצובה. כי פגעתי גם בילדים שלי. בבשר מבשרי. בחלומות הכי פרועים שלי אני לא מדמיינת שהדברים ילכו, עד עכשיו אני לא מעכלת שהדברים הגיעו לתהום הזו". 

אתי כרייף (צילום: מתוך ''עובדה '', קשת 12)
אתי כרייף (צילום: מתוך ''עובדה '', קשת 12)

ינואר 2019: פיצוץ הפרשה

כזכור, פרשת "מין תמורת מינוי" התפוצצה בינואר 2019, כאשר מספר טלפונים ניידים ישנים של אפי נוה הגיעו לידיה של עיתונאית גלי צה"ל הדס שטייף, באופן שנוי במחלוקת. את תוכן הניידים העבירה שטייף, באמצעות הפרקליטות, לידי חוקרי להב 433. החומרים הללו הובילו לחקירת החשד שלפיו השופטת אתי כרייף קיימה מערכת יחסים אינטימית עם נוה, כדי לקדם את מינוייה לשופטת.

בינואר 2019 נקראו לחקירה באזהרה נוה, כרייף ומעורבים נוספים אשר עלו בחומרים. באותו יום הפרשה פורסמה גם בכלי התקשורת ללא פרסום שמה של כרייף, אשר הותר לפרסום ביוני של אותה שנה. בשלב זה בתחקיר כרייף משחזרת בריאיון את פיצוץ הפרשה, האופן שבו נלקחה לחקירה, ומתארת גם את הרגע שאולי סיבך אותה יותר מכול -  כשהיא מחליטה, תוך כדי חקירת משטרה, להעלים מהפלאפון שלה התכתבויות ספציפיות מאוד - ביניהן ההתכתבות עם השר משה כחלון. 

"אני שומעת על פרשה גדולה בעולם המשפט, אני מודעת, אבל לא חושדת בעצמי לרגע דל, לרגע קטן. בדיעבד כולם ידעו ואני היחידה שלא ידעה, שלא חשדה בעצמה, שלא פתחה גוגל, הרי אם הייתי פותחת גוגל הייתי מוצאת על מה מדובר", היא נזכרת. "בכלל אסור היה לפתוח את הטלפון הזה, אסור היה לגעת בו אלא אם מדובר ברצח המונים או בפיגוע שעומד לקרות בעוד שניה".

"האזנתם, צפיתם בחומרים שאסור היה לכם לעשות את זה. אתם שיקרתם לשופט, מה זה חידון התנ"ך? זה חיי אדם, כל מי שנגע בתיק הזה - זה בושה וחרפה.  מה אתם פותחים תיק כאילו זה דלת, זה קלמר? אין זכויות, רק ספקולציות? זה חיים שלמים. הם חיפשו אותי כדי להגיע לראש של אפי נוה? תגיד לי אתה". 

כרייף משחזרת את הרגע בו נלקחה לחקירה, בזמן שהיא צופה בתיעוד החקירה: "בכניסה ללהב 433 מטח של מצלמות, נכנסים בכניסת אח"מים, יאח"ה חקירות הונאה, נכנסת לחדר לבן קפוא עם שתי חוקרות, אחת מהן במבט מלגלג שואלת אותי 'את בטח יודעת למה את כאן', אני אומרת 'לא, תספרי לי'. אני זוכרת גיחוך, קלסר עב כרס עליו האותיות א.כ ואני מבינה שמשהו קורה פה. וככה, משופטת מוערכת אני צונחת היישר ל'חשודה שנותנת שירותי מין כדי להתקדם'"

"ואז אחת מהן אומרת: 'אנו מודיעות לך שהינך חשודה בכך שבהיותך מועמדת לשיפוט ניצלת לרעה את קשריך עם ראש לשכת עורכי הדין אפי נוה בכך שביקשת ממנו לקדם מועמדותך לשיפוט וזאת בעד או בזיקה לקיום מערכת יחסים אישיים איתו, והכל בהיותך מיועדת ליכולת ההשפעה על הליך מינוי שופטים ולכך שאם יפעל לקידום מינוייך יפעל במצב של ניגוד עניינים חריף'". 

"איזה שוחד? מי אתם שתגידו לי 'נו נו נו', שתשפטו אותי על זה, מה אתם אלוהי המוסר? אתם תגידו לי שבגלל מערכת יחסים עם אפי נוה מוניתי לשיפוט? זה קשקוש הרי. ואני חוששת מדבר אחד - שבן הזוג שלי יגלה שהיה לי סיפור אינטימי עם אפי נוה. וזה משהו שלא יכול לצאת, זה פרטי, אסור שזה יצא, גם אם זה במחיר של לשמור על הפרטיות שלי, אז אני מחליטה לא לחשוף את זה, אני מדחיקה את זה וזה לא קיים".

"חוקרים אותי, ממשיכים להשפיל אותי, לבחון כל לב וסמיילי ששלחתי אי פעם לאפי נוה. ואז מכניסים אותו לחדר איתי ואני זוכרת שהוא אומר תעזבו אותה, היא הגיעה לאן שהיא הגיעה בזכות ולא בחסד'. אני ממש זוכרת את המילים. ואז שואלים אותו 'היה או לא היה' והוא עונה 'כן, תעזבו אותי', ואני שותקת. ואחרי שהוא יצא שאלו אותי מה יש לי להגיד ואמרתי 'אין לי מה להגיד'. ישבתי שם שמוטת כתפיים, עייפה, היה לי קר".  

כחלון (צילום: פלאש 90)
כחלון (צילום: פלאש 90)

כרייף חושפת: מה עומד באמת מאחורי המשפט "להרים את נטל הראייה"

בשלב זה כרייף מתארת גם את הרגע שאולי סיבך אותה יותר מכול -  כשהיא מחליטה, תוך כדי חקירת משטרה, להעלים מהפלאפון שלה התכתבויות ספציפיות מאוד - ביניהן ההתכתבות עם השר משה כחלון: "אחרי 13 שעות של חקירה הם נותנים לי את הפלאפון, הם משפילים אותי עד עפר ורומסים אותי לאבק, ואני מחליטה שהם לא יעשו את זה לחברים שלי שבפלאפון. ככה, בשבריר שנייה".

"אני לוקחת את הפלאפון, ונזכרת בחמישה אנשי ציבור בכירים שיש לי בפלאפון. חמישה, לא אחד, ומוחקת אותם, את המסרונים איתם. לא רוצה שתראו מי אמר לי מה שלום היפה, ולא רוצה שתראו מי אמר לי מתי ניפגש, ולא רוצה שתראו למי אני אמרתי אני מתגעגעת מתי ניפגש. לא רוצה. עבירה? לא. קשור למינוי? לא. בזמן המינוי? לא. שנים אחרי המינוי. מחקת את אפי נוה? לא". 

היא ממשיכה ונזכרת: "שני שמות דלפו לתקשורת, מחקתי חמישה. שר האוצר משה כחלון ושופט ביהמ"ש העליון יוסף אלרון. עשיתי לובינג, עשיתי שתדלנות, רציתי להגיע לכל מי שיכול לעזור לקדם אותי בזכות כישורי. פניתי לכולם. השר כחלון חזר אליי, ביקש להיפגש איתי, אולי התאמתי לאג'נדה שלו, אישה מזרחית מהפריפריה, בלי קשרים, לא מרחביה".

כשנשאלה אם היה בינה לבין השר כחלון קשר אינטימי ענתה בחריפות: "מבחינה אישית וציבורית זו הוצאת דיבה, לא פחות. זה קשקוש מקושקש. זו הוצאת דברים מהקשרם וזה הניסיון שלי למחוק דברים כדי שלא יצופו בהקשר לא נכון. לא היה ביני לבין השר כחלון שום דבר שקשור בשום דבר אינטימי. היתה בינינו חברות שאני חשבתי שהיא חברות כנה ואמיצה, שמחתי שהוא חבר שלי. ידעתי שהוא תומך בי ואני המועמדת שלו או מטעמו".

בשלב זה, כרייף נשאלת על חילופי ההתכתבויות עם כחלון, שכללו את המשפט שכל המדינה למדה לדקלם - "להרים את נטל הראייה". היא מסבירה שבאחת פגישותיה עם כחלון, בו הוא מספר כי שמע עליה דברים טובים, והיא מספרת כמה היא מאושרת וטובה בתפקיד הנכסף, הוא אומר לה בתום הפגישה: "אתי, אני אדם עסוק, עליך נטל הראיה לדאוג שניפגש. אני מאוד ורבלית בעיקר בכתב. כותבת לו כמה ימים אחרי הפגישה "אני לבד, רוצה להרים את נטל הראייה".

"זה מגוחך איך הפכו את הדברים, איך עושים דבר כזה לאישה. אם היה לי יחסים אינטימיים עם מישהו אז היה לי ואם לא היה לי אז לא היה. אבל אתם הורסים משפחות. למה להפוך את זה למשהו צהוב וסקסיסטי? כי זה נוח? כי כבר עלינו על הגל? כבר רמסנו אותה אז בואו נהרוג אותה, בואו נקבור אותה? ואם מחקתי את כחלון וחשבתם שיש פה איזו עבירה אז תחקרו אותו תחת אזהרה. למה רק אותי? למה לכחלון האמנתם שלא היה שום דבר עם אתי כרייף ולי לא האמנתם?". 

כרייף מסכמת: "אם אני יושבת היום עם הפלאפון הזה בחדר חקירות פעם נוספת, אני מוחקת את ההודעות האלה? ממש לא. שתלך לעזאזל הפרטיות של אחרים. מישהו שמר עליי? מישהו הגן עליי? מישהו מבין החמישה האלה דאג להגיד את האמת? אף אחד לא. ולא, אני לא מוחקת. וזה מה שהרס לי בסוף את הקריירה ואת היכולת לחזור לשיפוט".

בחודש מרץ האחרון הפרקליטות הודיעה על סגירת התיקים נגד אפי נוה והשופטת כרייף. עם זאת, מחיקת ההתכתבויות הללו הובילה לכך שכרייף נחשדה גם בהשמדת ראייה - עבירה שבגינה נשקל להגיש נגדה כתב אישום. גם לאחר שהוחלט לא להגיש נגדה כתב אישום בעבירות שבהם נחשדה במקור, החשד כי השמידה ראיות במהלך החקירה נותר מבחינת הפרקליטות בעינו, ונדרש ממנה לפרוש מכס השיפוט על מנת שלא יוגש כנגדה כתב אישום, וכך הסתיים סיפורה.

אפי נוה, אתי כרייף (צילום: אבשלום ששוני,אתר הרשות השופטת)
אפי נוה, אתי כרייף (צילום: אבשלום ששוני,אתר הרשות השופטת)

כרייף, שכאמור התיק נגדה בפרשת "מין תמורת מינוי" נסגר לפני כשנה, שלחה השבוע מכתב התראה לפני הגשת תביעה נגד הפרקליטות ומשרד הביטחון, המעסיק את העיתונאית הדס שטייף, שיזמה את הפריצה לטלפון הפרטי של אפי נווה שממנו נחשפו פרטים אישיים אודות כרייף. 

עורכי דינה של כרייף, עמית חדד ונועה מילשטיין, טענו במכתב כי "תדמיתה נרמסה, פניה הולבנו ועולמה האישי, הכלכלי והמקצועי חרב עליה ונמחק כלא היה. קריירה מפוארת של 20 שנים ירדה לטמיון". 

עורכי הדין הוסיפו: "הראיות שהיוו את הבסיס לחקירה התגלו לרשויות שלא כדין כאשר הטלפונים הניידים של אפי נוה (יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר) נפרצו ונמסרו לפרקליט המדינה דאז. כדי 'להלבין' בניגוד לדין את החומרים הפסולים, נערך דיון בפני שופט אשר לא תועד כדין ולא נערך פרוטוקול. מהחשדות אשר הוטחו בפניה לא נשאר דבר. כל הישגיה נזרקו כלא היו, כאשר דמותה הוחפצה, צומצמה בשיח התקשורתי והמשפטי לאישה פתיינית אשר נתוניה המפוארים מסתכמים במתן מין תמורת מינוי. עד היום מרשתנו נאלצת לאסוף את שברי המהלומות הקשות שספגה והיא נדרשת לבנות את חייה מחדש, על כל המשתמע".