השופטת בדימוס אתי כרייף שהתיק נגדה בפרשת "מין תמורת מינוי" נסגר לפני כשנה, שלחה ביום שלישי מכתב התראה לפני הגשת תביעה נגד הפרקליטות ומשרד הביטחון, המעסיק את העיתונאית הדס שטייף, שיזמה את הפריצה לטלפון הפרטי של אפי נווה שממנו נחשפו פרטים אישיים אודותיה. בראיון שיתפרסם הערב (חמישי) בתוכנית "עובדה" עם אילנה דיין, היא תשבור שתיקה ותתייחס לפרשה מול המצלמות. עמרי אסנהיים, כתב התוכנית "עובדה", התראיין בנושא בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM וגולל את סיפורה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"לימים, העיתונאית הדס שטייף מגל"צ מקבלת את הטלפונים של אפי נוה מהכספת של גרושתו", סיפר אסנהיים. "היא פורצת אותם ומגלה שם את ההתכתבויות בין אפי נוה לבין כרייף, שהיו כמובן לפני המינוי שלה. אחרי שהפרשה מתפוצצת וכרייף נחקרת, בנוכחות החוקרים, היא גם מוחקת מסרונים של חמישה אנשי ציבור עמם היא הייתה בקשר. שני אנשים מתוך החמישה האלה, שמותיהם דלפו. אחד זה השופט העליון יוסף אלרון והשני זה השר (לשעבר) משה כחלון, ומתברר שהיה איזשהו קשר חברי, שנראה גם כמו קשר אינטימי עם השר כחלון. קשר ששניהם מכחישים אותו.

בסופו של דבר, מה שחשוב זה שתיק השוחד המיני נסגר. הפרקליטות באה לכרייף ואומרת לה, 'או שאת פורשת, או שאנחנו מגישים נגדך כתב אישום על אותה מחיקה של המסרונים במהלך החקירה', שהיא טוענת שהם אינם מהווים ראיה, מכיוון שהם נשלחו אחרי שהיא מונתה כבר לשופטת. היא מחליטה שלא לנהל את המלחמה הזאת, והיא הולכת הביתה, ובאמת מגיעה אלינו הערב ונותנת לנו ריאיון. לא שומעים דבר כזה כל יום".

"מה רצו ממנה למען השם? למה הרסו לאישה הזאת את החיים?", התרגז מגל. על כך השיב אסנהיים: "זאת באמת השאלה שהיא שואלת. 'אתם גמרתם קריירה של שופטת, אתם הרסתם לי את החלום בגלל סטוץ, בגלל רומן'".

מגל המשיך: "כמה אנשים מלקקים פה כל היום לבעלי עמדה בשביל שישפיעו עליהם וימליצו עליהם? זאת המציאות. עכשיו, אתה רוצה שאנחנו נפתח כל אחת שהייתה עם איזה מישהו בשביל שהוא יקדם אותה בתוך המציאות? מה כולם נהיים לי פה תמימים וצדקנים על הגב של שופטת?".

"אני חושב שיש לה נקודות שאתה בהחלט יכול להזדהות איתן", אמר אסנהיים. "מצד שני, אני גם אומר לה בריאיון, את מועמדת למשרת שיפוט, במובן ההתנהלותי, המשמעתי, יש חשיבות לשאלה איך מתנהל מועמד לשיפוט, על מה הוא מצהיר, על מה הוא לא מצהיר. למשל, אם חברי הוועדה לבחירת שופטים ידעו על הקשר האינטימי בין נוה לבין כרייף. היא גם אומרת - 'מי קבע במדרג הקשרים, שקשר אינטימי הוא הקשר הכי חזק והכי משמעותי? מה עם קשר עם חברים בסיירת?'".

"היא אומרת, 'הייתי יכולה עכשיו להינשא על כפי ארגוני הנשים. הייתי אומרת שאפי הטריד אותי, שלא רציתי את זה. אם הייתי אומרת את זה, כל ארגוני הנשים היו נושאים אותי על כפיים, אף אחד לא היה עושה לי שום דבר. אבל אני אומרת, זה היה קשר ששני אנשים בוגרים רצו בו'. זה לא עניין פלילי ולא עניין משמעתי ולא שום דבר".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM