היום יצוין באירועים ברחבי הארץ יום זיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים, יוזמה של יו"ר עמותת כל הנשים עו"ד אפי אומיאל פדידה: "מטרת יום הזיכרון היא לזכור, להנציח ולהעלות לסדר היום את זכרן של הנשים שאינן איתנו, ובאמצעות המודעות לפעול למניעת רצח של נשים נוספות החוות אירועי אלימות".

היא הוסיפה: "אני מזמינה את עם ישראל להשתתף באירוע החשוב לזכרן ולמענן של אלו שיש ביכולתנו להציל". הטקס המרכזי יתקיים בזום לאור העלייה בתחלואת הקורונה, ובהשתתפות שרים וחברי כנסת, ראשות ארגוני נשים, משפיעניות דעת קהל, דיפלומטיות, אומנים ועוד. הוא יועבר בשידור ישיר בקבוצת הפייסבוק "יום הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים" ובעמוד עמותת "כל הנשים".

במהלך 2021 נרצחו בישראל 22 נשים, מדובר בירידה קלה ביחס לשנת 2020 שבה נרצחו 24 נשים, אך בעלייה משמעותית ביחס לשנת 2019 שבה נרצחו 16 – רובן כתוצאה מאלימות במשפחה. 30% ממקרי הרצח היו על ידי בן זוגן של אותן נשים, מספר דומה נרצחו על ידי בני משפחה ואילו כ־40% נרצחו על ידי זר או שטרם פוענחו המקרים. 50% מהנשים שנרצחו על ידי בן משפחה היו מוכרות לשירותי הרווחה, 33% מהנשים שנרצחו הגישו בעבר תלונה נגד בן זוגן על אלימות. בתקופת הקורונה חלה עלייה של 400% בפניות למוקד החירום 118 של משרד הרווחה על אלימות בין בני זוג.