לאחר שאמש דווח בחדשות 13 כי המשטרה עשתה שימוש בתכונת ריגול חודרנית ללא צו נגד אחד המעורבים המרכזים באחד מתיקי נתניהו, הערב (חמישי) נחשף כי הבכיר הוא שלמה פילבר, לשעבר ומנכ"ל משרד התקשורת וכיום עד מדינה במסגרת תיק 4,000.

עוד דווח כי המשטרה הטעתה את הפרקליטות לפני כשבוע ואמרה לה כי בתיקי נתניהו לא נעשה שימוש באותה תוכנה (ללא אישור וסמכות). הפרקליטות התעקשה ורק אחרי שהמשטרה בדקה שוב היא שינתה את גרסתה והעבירה לפרקליטות כי אותה תוכנה אכן הותקנה בנייד של פילבר ושאבה משם מידע בצורה לא חוקית.

מוקדם יותר היום, פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר פנו לבית המשפט בבקשה להורות לפרקליטות לחשוף את כל החומרים שנאספו בחקירותיו של נתניהו במסגרת תיקי האלפים, באמצעות תוכנת "פגסוס" ותוכנות ריגול אחרות. קודם לכן, פנתה הפרקליטות לסניגורי נאשמי תיקי האלפים של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ועדכנה אותם כי נערכת "בדיקה מעמיקה" בעקבות הפרסומים בתקשורת על השימוש בתוכנת המעקב NSO בתיקים. בנוסף לכך, ביקשו כי הדיון הקרוב יוקדש לנושא זה ולהשלכותיו על ניהול המשפט.

שלמה פילבר (צילום: אבשלום ששוני)
שלמה פילבר (צילום: אבשלום ששוני)

במקביל לכך, מדיווח של חדשות 12 עולה כי עד המדינה ניר חפץ טען במהלך חקירתו כי "החוקרים הפעילו עלי לחצים בלתי סבירים ואמרו לו: "יש לנו יכולות של שירות הביטחון הכללי". "זה משהו שאתה חושש שקרה גם לך?", נשאל והשיב: "אין לי צל של מושג, אני באמת לא יודע, אני כבר לא אופתע משום דבר".

עוד אמר: "לפני שמסרתי את הסיסמאות לניידים, למחשב, דרשתי שלא תהיה חדירה לפרטיות, שלא יתעסקו עם חומרים שלא קשורים לחומרי החקירה. מאחר ואני מתכוון לדברים שנעשו במקרה שלי להגיש תביעה אזרחית, ככל שיתגלה שגם היו דברים כאלה, זה יהיה חלק מהעניין"