אראל סג"ל ודוד ורטהיים פתחו היום (שני) את תכניתם ב-103FM בהתייחסות לחשיפת 'כלכליסט', שלפיה המשטרה חדרה לטלפונים של עשרות בכירים, ביניהם: ראשי עיר, מנכ"לי משרדי הממשלה, ואבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה לשעבר.

סג"ל אמר: "אני כמעט משוכנע ב־100% שהואזנתי. היה פה פיגוע נגד הדמוקרטיה הישראלית. טענו במשך שנים שהתיקים נגד נתניהו נתפרו", והוסיף: "תפרו פה ראש ממשלה, פגעו בדמוקרטיה".

זעזוע במערכת הפוליטית מ"רשימת פגסוס"; אבנר נתניהו: "אני בהלם"

גיא פלג מסביר: כך ישפיע הפרסום על נעקבי פגסוס על המשך משפט נתניהו

נתניהו אחראי לפרשת פגסוס? האזינו לוויכוח בין ינון מגל ובן כספית 

ורטהיים השיב: "אם יש מקום שבו צריך להשתמש בקלישאה רעידת אדמה, זה הפרסום היום ב'כלכליסט'. אין לך כרגע הוכחה שראיות בתיקי 1000, 2000 ו-4000 הושגו באמצעות האזנות לא חוקיות".

"לגבי מנכ"לי משרדים, רק כי לא העזו להאזין לשרים ואתה יכול להפעיל את המכשיר כהקלטה ואתה שומע מה השר אומר. שבפרקליטות לא ינסו לעשות מעשה שב"כ בקו 300 ולהפיל את התיק על הצבא. הרי לפרקליטות הגיעו התוצרים של ההאזנות הלא חוקיות והם הבסיס לפתיחת החקירה", הוסיף סג"ל. 

בהמשך, אמר אראל כי לא מדובר בהאזנה: "פה ריגלו אחרי אנשים, השתמשו בכלי שמשתמשים בו נגד מדינות אויב וריגלו אחרי סביבתו של רה"מ ומקורביו כדי לחפש להצמיד להם אשמה, זו תפירת תיקים והיום ממשלת ישראל צריכים להתפטר וללכת לבחירות חדשות כי גנבו פה מדינה מה שקרה פה הוא בלתי נתפס ברמות כאילו, זה הרבה מעבר לרעידת אדמה".

ורטהיים שאל מדוע בית המשט החליט שלא לקיים הפסקה מתודית במשפט נתניהו לאור הפרסומים, סג"ל השיב: "אולי כי רוצים להראות שהכול ממשיך עד שתהיה תגובה של הפרקליטות".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm