חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) הגיע היום (רביעי) לבריטניה על מנת להיפגש עם רבנים, ראשי קהילות וארגונים יהודיים. טרם סבב הפגישות, כתב סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו: יש למדינת ישראל אחריות ומחויבות כלפי יהדות העולם. נעשה הכל כדי להשמיע את קולם וצרכיהם בכנסת".

ארגון "ועד שליחי הקהילות" תקף את חבר הכנסת סמוטריץ' והגיב כי אף נציג מטעמו לא ייפגש איתו: "אנו דוחים את דעותיו המתועבות ואת האידיאולוגיה אשר מעוררת שנאה של בצלאל סמוטריץ' וקוראים לכל חברי הקהילה היהודית הבריטית להראות לו את הדלת. תחזור למטוס בצלאל, ותהיה לדיראון עולם. אתה לא רצוי כאן".

ח"כ סמוטריץ' הגיב לציוץ של הארגון וכתב: "יהודי בריטניה, אני אוהב אתכם, את כולכם".

שר התפוצות נחמן שי כתב: "לסמוטריץ׳ אין מה לחפש בבריטניה, הקהילה שם כבר השמיעה את דעתה. לגזענות אין מקום בשום מקום. תחזור הביתה".

חבר הכנסת אופיר סופר הגיב גם הוא לציוץ של הארגון: "ציוץ מביש ומוטב היה שיימחק. בצלאל סמוטריץ׳ מנהיג מפלגה בישראל המייצגת כרבע מיליון בוחרים. עם כל הכבוד וההערכה, הכפשת חבר הכנסת סמוטריץ' זאת הכפשה של ציבור ישראלי גדול". 

כאמור, ארגון "עד שליחי הקהילות" הוקם בשנת 1760 ופעולתו הראשונה הייתה במשלחת שיצאה לברך את המלך ג'ורג' השלישי לרגל הכתרתו. במסגרת דאגת הארגון ליהודי בריטניה בפרט ויהדות התפוצות בכלל, פעל הארגון במיוחד ופועל גם כיום בסיוע למדינת ישראל. הוועד עוסק גם בפעולות הומניטריות כלל עולמיות, וסייע לנפגעי רעידת האדמה בהאיטי בשנת 2010.