מאות מפגיני שמאל צעדו היום (שישי) לעבר המאחז אביתר עם חברי הכנסת יאיר גולן, גבי לסקי ומוסי רז (מרצ), וחבר הכנסת עופר כסיף (הרשימה המשותפת). המשטרה והצבא חסמו את המפגינים ולא אפשרו להם להמשיך לצעוד, זאת לאחר שהודיעו מראש למארגני ההפגנה כי צה"ל לא יאפשר לקיים אותה בסמוך למאחז והם ייעצרו בצומת תפוח. במקביל, גם מפגיני ימין התאספו על מנת למחות, מול הפגנת השמאל. את המפגינים ליווה ראש מועצת שומרון יוסי דגן, שאמר כי "אנו מזמינים את כולם לראות את השומרון האמיתי"

את הפגנת השמאל ארגנו העמותות 'שלום עכשיו', 'שוברים שתיקה', 'לוחמים לשלום', ו'קומי ישראל'. במסגרתה דורשים משר הביטחון בני גנץ, ויתר שרי הממשלה לפרק את המאחז הלא חוקי, היושב בסמוך לכפר הפלסטיני בייתא.

ח"כ מוסי רז מסר על ההפגנה: "מתן הכשר למאחז העברייני אביתר זה מתן פרס לעבריינים ולפורעים. גאה להיות כאן היום עם מאות ישראלים וישראליות שעומדים נגד האלימות והעבריינות ובעד השלום."

ח"כ גבי לסקי אמרה כי "יחד עם מאות פעילים ופעילות ישראלים הגענו לשטחים הכבושים כדי להגיד יש לפנות את אביתר לאלתר. מי שלא מפנה מאחזים בלתי חוקיים, נותן להם גב. הצבא הוציא צו שטח צבאי סגור המונע ממאות פעילים להגיע להפגין בדרישה לפנות את אביתר, במקום להוציא זה היה על הצבא צווי פינוי לכל המאחזים הבלתי חוקיים."

שלום עכשיו מסרו: "אביתר זה פשע מיותר. לא נעצור עד שהממשלה תעצור את המחטף ותפרק את המאחז. מצער שכוחות הביטחון מחבלים בזכות המחאה. נראה שגנץ חלש מול מתנחלים אלימים וחזק על מפגינים שומרי חוק". 

חברי הכנסת עופר כסיף וגבי לסקי בהפגנה נגד מאחז אביתר (צילום: ללא קרדיט)
חברי הכנסת עופר כסיף וגבי לסקי בהפגנה נגד מאחז אביתר (צילום: ללא קרדיט)

מיתר הארגונים נמסר לקראת ההפגנה כי "המאחז הלא חוקי הוקם על ידי פורעי חוק כדי לקבוע עובדות בשטח, לחבל בסיכוי לשלום ולהטביע מדינה שלמה במעגל הדמים. הכשרתו תהיה כתב כניעה של שלטון החוק לקומץ עבריינים שדגל שחור מתנוסס מעליו. הגיע הזמן ששר הביטחון יפעל למען האינטרס הישראלי, סיום הכיבוש ושלום עם הפלסטינים, ולא עבור מיעוט קטן וקיצוני.

"בממשלה שהוקמה על בסיס הסכמות לסטטוס קוו מדיני, התנחלות חדשה ומבודדת שמסכנת את ישראל היא הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני. נגיע ל"אביתר" להזכיר לכל חברי הממשלה תומכי פתרון שתי המדינות שהם חייבים לעמוד במילתם ולעצור את הטירוף", אמרו בארגונים.

ההפגנה מול המאחז אביתר (צילום: ללא קרדיט)
ההפגנה מול המאחז אביתר (צילום: ללא קרדיט)

בתוך כך, נערכה גם תפילה המונית וגם עצרת הזדהות ותמיכה של פעילי ופעילות ימין, בהובלת דניאלה וייס, שפי פז, ואיילת סנדק להזדהות עם מתיישבי אביתר. וייס, יו"ר תנועת נחלה, אמרה: "ממשלת ישראל מחויבת להעלות את הישיבה באופן מיידי. היישוב קיים, וסקר הקרקעות כבר הסתיים מזמן - כך שאין סיבה לא לעלות כבר היום".

בישיבת אביתר מקיימים היום מערך שיעורים לציבור הרחב של רבנים גדולים ואישי ציבור, ביניהם: ראש ישיבת 'בני דוד', רב היישוב עלי, רב היישוב רחלים וראש אולפנת מעלה לבונה וממובילי מאבק חומש.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "פעם אחר פעם מגיעים ארגוני השמאל הקיצוני לכאן כדי לייצר פרובוקציות בשטח. לפני שבועיים הפרובוקציות שלהם הסתיימו באירוע חמור של פעיל שמאל שתקף קצין בצה"ל. אנחנו עומדים כאן עם הרבה אהבת ישראל, ומזמינים את כולם מימין ומשמאל להגיע לכאן, לצאת מה-'טוויטר' ולראות את השומרון האמיתי".

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן, וידאו: רועי חדי

"אנחנו דורשים מממשלת ישראל לקיים את ההסכם של אביתר. אני לא מציע לממשלה לנסות לא לקיים את ההסכם, לנסות להונות את הציבור הזה, כי אנחנו נעלה לאביתר. הישיבה צריכה לעלות לאביתר, המשפחות צריכות לעלות לאביתר, ואנחנו נבנה את הארץ שלנו באהבה גדולה".

צבי סוכות, יו"ר תנועת אמונים וממקימי אביתר אמר: "מול השמאל סהרורי ומיואש שבא להתחנן לממשלה לגרש יהודים, להפר הסכמים ולתת פרס למחבלים. כעת בצומת תפוח 200 יהודים גאים, לא מתנצלים ומלאים תקווה. אביתר תיבנה בלי ספק, מי שיהיה שותף יזכה".