על רקע הזינוק בהזמנת מוצרים מחו"ל באמצעות הדיגיטל הודיעה חברת דואר ישראל על הקמת מערך מיון מתקדם, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים.

המערך החדש, שיוקם במרכז הסחר של דואר ישראל במודיעין, אמור להכפיל את הקיבולת המרבית של מרכז הסחר המקוון במתחם על מנת להגיע למיון של יותר מ־150 מיליון חבילות בשנה.

חברת דואר ישראל הודיעה כי בחרה לביצוע הפרויקט המורכב את חברת קומטרנס־טק, המתמחה בתכנון, פיתוח ואספקה של פתרונות, אוטומציה, שינוע ואחסנה.

קומטרנס־טק תקים את מערך המיון מתוצרת חברת אינטרול מגרמניה בכמה שלבים, כאשר על פי התוכנית, המערכות החדשות יחלו לפעול בהדרגה כבר במהלך השנה הנוכחית.

עם השלמת הפרוייקט באופן מלא, בשנת 2024, יופעלו עוד ארבע מכונות קליטה ומיון של חבילות, בנוסף למכונה הקיימת, שהושקה במרכז הסחר המקוון ביולי 2021.

מערך המיון החדש והמורחב, אשר יכלול גם זיהוי וקידוד אוטומטי של כל פריט, אמור לאפשר מיון של עשרות אלפי פריטים בשעה, וכחצי מיליון פריטים ביום - ליותר מאלף יעדים שונים. זאת, תוך ביצוע בקרה כפולה, ויזואלית וממוחשבת של איכות המיון.

"בתשתיות טכנולוגיות מתקדמות בתחום הסחר המקוון, ממש כמו בפרויקטים להקמה של מערכת כבישים ארצית, חייבת להיות ראייה לעשרות שנים קדימה, ונדרשת השקעה של עשרות מיליוני שקלים, לצד תהליך מורכב של תכנון, בחירה, הקמה ותפעול, שמחייב מיומנות וידע רב", ציין דני בוטין, מנהל אסטרטגיה ופיתוח תשתיות בדואר ישראל.

לדבריו, במהלך שנת 2021 נמסרו קרוב ל־50 מיליון חבילות שהוזמנו מאתרי סחר בינלאומיים, כאשר משק בית ממוצע הזמין כ־20 חבילות בשנה.

"עם המערך החדש והמורחב, הקיבולת המרבית במרכז הסחר המקוון של דואר ישראל - שתוכפל, תאפשר לנו לספק את החבילות שהציבור בישראל יזמין בחו"ל גם בעתיד, במציאות של צמיחה משמעותית בהיקפי ההזמנות", הוא ציין עוד.