"יום ללא רעב", יום להעלאת המודעות לילדים רעבים בישראל, הוא יוזמה חברתית משותפת של מועצת תלמידי כפר הנוער ויצו ניר העמק, יחד עם מועצת הנוער של עפולה, שצוין אתמול בעיר והפך שם למסורת בשבע השנים האחרונות.

במהלך היום בעלי עסקים בעפולה מכרו מוצרי מזון ומאכלים שונים בשני שקלים לטובת ילדי האזור. נוסף לפיצה, פלאפל ושניצל שנמכרו בשנקל, תלמידי כיתה י' העבירו בפני חבריהם לשכבה ולתלמידי ז', ח' וט' שיעורים על המצב החברתי בישראל, ויזמו חלוקה של המזון שקנו בזול מבעלי העסקים ובגדים יד שנייה עבור ילדים מיותר מ־100 משפחות בעיר.

"יש לנו עסקים שבכל שנה מחדש מבינים את החשיבות ומצטרפים בשמחה. אנחנו כמובן מודים להם על כך מאוד", אמר רונן וטורי, האחראי על מועצת התלמידים בניר העמק. "זה לא מובן מאליו במיוחד בשנתיים האחרונות לאור המצב, הסגרים והפגיעה הכלכלית שחלקם עברו".

ירין שושו, יו"ר שכבה י' במועצת התלמידים של ויצו ניר העמק, מוסיף: "מדי שנה מתפרסם דוח העוני ובו זועק הנתון המרכזי, שאחד מכל שלושה ילדים בישראל חי מתחת לקו העוני. המטרה שלנו היא לגרום לאנשים לחשוב על הנתון הזה, לדבר על העניין ואולי גם לעשות מעשה, כי השינוי צריך להגיע מאיתנו, בני הנוער".