ברקע ההדבקה הנדירה בפוליו (שיתוק ילדים) שזוהתה אמש בירושלים, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, נשאה היום (שני) הצהרה לתקשורת, בה הבהירה את חשיבות החיסון נגד הנגיף וטענה כי מדובר בשלושה מוקדים עיקריים בבירה, הקשורים זה בזה. 

"הדגש שלנו הוא לוודא שכל הילדים, בעיקר במחוז ירושלים, יהיו במצב החיסוני הטוב ביותר. יש תוכנית חיסונים וכרגע ההמלצות שלנו הן להקדים את חיסונים לגיל שישה שבועות, ואת החיסון השני לגיל 12 שבועות, כדי לוודא שאנחנו מגינים על הילדים", אמרה ראש שירותי בריאות הציבור. 


היא הוסיפה באשר למקרה הספציפי כי "נעשית חקירה אפידמיולוגית נרחבת על ידי לשכת הבריאות המחוזית בשיתוף אנשי האזור ופרויקטור שגויס לעניין, כדי לזהות מי הם המגעים ההדוקים של אותו מקרה, אך ידוע לנו שהנגיף נמצא כרגע בירושלים".

"כל ילד מחוסן הוא מוגן מפני הנגיף", כך הובהר בהצהרה לתקשורת. "כל מקרה קליני הוא קצה של קרחון וישנם אולי גם עשרות או מאות ילדים שהם ללא תסמינים. יכול להיות שהווירוס מסתובב, נקיים בדיקות אפידמיולוגיות ובדיקות במערכות הביוב, ונעודד את החיסונים בקרב ילדים לא מחוסנים".

לדבריה, מאחר והחיסון נעשה תוך שימוש בנגיף חי ומוחלש, הווירוס נמצא לעתים בביובים, אך עד כה לא נמצאו עדויות התפרצות. באשר למקרה שהתגלה, אכן הווירוס נמצא בדגימות חוזרות, ועל כן הצליחו לזהות את המקור.