עו"ד תומר ורשה, בעל משרד עריכת דין בתחום ההגירה, התראיין הבוקר (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לדיון שנערך בבית המשפט העליון על מתווה הפליטים מאוקראינה, בו קבע כי השמיים יישארו פתוחים למשך השבוע הקרוב.

"בית המשפט העליון קבע את העתירה לדיון דחוף תוך שבעה ימים, וקרא במענה להודעת המדינה שבעצם מכסת הפליטים האוקראינים נותרת פתוחה בשבוע הקרוב ככה שפליטים יוכלו להיכנס", אמר עו"ד ורשה בפתח הדיון: "ההודעה שיצאה מבית המשפט הייתה יותר מרחיבה מהודעתה של שרת הפנים". 

"במשרד הפנים הודיעו שלאור ההבנה בקשיים הבירוקרטיים של הטפסים והאישורים שנדרשו הם יאפשרו כניסה ללא מילוי הטפסים", הוסיף עורך הדין: "אנחנו מקווים ומאמינים שבדיון בממשלה תינתן החלטה שתייתר את העתירה. בית המשפט העליון רוצה לתת הכרעה בלי שהשמיים ייסגרו. אחת הטענות שלנו הייתה שהחלטת השרה לא הייתה בסמכות מכיוון שזה מגיע לשולחן הממשלה". 

"2,500 פליטים נוספים נותרו במכסה של זרים בלי קרבה לאזרחים ישראלים, אלה יוכלו להיכנס לפי הקצב הקיים בשבוע הקרוב. יהיה דיון בעתירה או שתהיה החלטת ממשלה שתפתח את השמיים ותייתר את הדיון", ציין עו"ד ורשה.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM