רס"מ אמיר חורי הוא שוטר הסיור שנהרג בפיגוע בבני ברק - לאחר שהסתער על המחבל, חיסל אותו ובכך מנע אסון כבד יותר. חורי, תושב נוף הגליל ממוצא ערבי-נוצרי בן 32, התכוון להתחתן עם בת זוגו שני ישר, אותה הכיר לפני שש שנים במשטרה.

"ראיתי את הרכב בסרטון והבנתי": גיסו של הנרצח שחזר את הגילוי הקשה
אחיו של אבישי שנרצח בפיגוע: "הוא הספיק להתכופף ולהגן בגופו על בנו הקטן"
אביו של השוטר שנרצח בפיגוע: "אמרו בטלוויזיה שהפצוע מת לפני שהודיעו לי"

בביתם היא מביטה על תמונותיו ומעלה זיכרונות: "הוא כתב לי שאני אהבת חייו, שאני הלב שלו וכל עולמו. כבר התחלנו לבנות בית. זו היתה אהבה נגד כל הסיכויים", אמרה. היא סיפרה על השיחות ביניהם לפני הפיגוע - שבו הוא מת בגבורה והציל חיים של אחרים. "כל משמרת הוא כתב לי: הגעתי למשמרת. סיימתי משמרת. אני בדרך הביתה", ציינה. "החיבור שלנו היה כוח".

שני ישר, בת זוגו של רס''מ אמיר חורי ז''ל (צילום: אלי אשכנזי, וואלה!)
שני ישר, בת זוגו של רס''מ אמיר חורי ז''ל (צילום: אלי אשכנזי, וואלה!)

"הוא הבטיח לי שהוא ישמור על עצמו, ידעתי שהוא תמיד יהיה ראשון, שיסתער. הוא לוחם. ואני לא רציתי שהוא יהיה תמיד ראשון".

מייקל חורי, אחיו של רס"מ אמיר חורי, סיפר: "גדלנו בבית של אבא קצין משטרה. אנחנו שני אחים ושתי אחיות. אבינו, רפ"ק ג'יריס חורי, שירת במחוז מרכז של המשטרה ואמיר מגיל צעיר החליט ללכת בדרכו של אבא. אני מתנדב במשטרה, בתחנת נוף הגליל.

"לפני עשר שנים אמיר התגייס למשטרה ושרת ברמת גן. אתמול, חזרתי הביתה מהעבודה וראיתי אותו יוצא מהבית. אמר שהוא נוסע לעבודה, לרמת גן. אחרי כמה שעות הגיעו אלינו שוטרים והודיעו שהוא נהרג. מהרגע שהתחילו לדבר על הפיגוע, אני כבר חששתי שאמיר היה במקום ולא הייתי שקט כל הערב. ידעתי שזה האיזור שבו הוא משרת ושהוא אופנוען בסיור".

"אמיר היה אדם נבון, טוב לב, מוקף בחברים רבים. הוא ראה את עצמו ממשיך במשטרה ומתקדם. עדיין לא סיפרו לנו מה קרה, אבל ממה ששמעתי אני לא מופתע שאחי הסתער וחתר למגע. הוא היה אמיץ. הוא היה כל כך חזק שזה לא מסתדר לי שהוא נהרג. אני לא מסוגל לעכל את זה שהוא איננו. הקשר בינינו היה קשר חזק מאד".