הותר לפרסום: ארבעה לוחמי ימ"מ (היחידה הלאומית ללוחמה בטרור של משטרת ישראל) נפצעו, ביניהם אחד באורח קשה ויציב ושלושה באורח קל, בתוך פעילות הרואית שנערכה הלילה (בין שישי לשבת), במהלכה חוסלו שלושה מחבלים בין ג'נין לטול כרם בעת שהיו בדרכם לבצע פיגוע.

מדובר בהיתקלות עם חוליית מחבלים מסוכנת, שמיד עם הכוונה לבצע מעצר פתחו באש חיה לעבר לעבר הלוחמים. הפצועים מכוחות הימ"מ פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה.

המחבלים שחוסלו הם חליל טוואלבה בן 24 מג'נין שמשוייך לארגון הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. סייף אבו ליבדה בן 25, גם הוא מהזרוע הצבאית של הג'יהאד, אסיר משוחרר ומבוקש. השלישי הוא סאיב תייסיר אבהרה בן 30 מג'נין משתייך לאותו ארגון וגם הוא מבוקש. 

הנשק של המחבלים (צילום: דוברות המשטרה)
הנשק של המחבלים (צילום: דוברות המשטרה)

רימונים ואמצעי לחימה שנתפסו על המחבלים (צילום: דוברות המשטרה)
רימונים ואמצעי לחימה שנתפסו על המחבלים (צילום: דוברות המשטרה)

כאמור, בזירה התפתח קרב יריות בסיומו חוסלו שלושה המחבלים ובכך נמנע אסון כבד למדי, כאשר בתוך רכבם של המחבלים נתפסו נשקים ואמצעי לחימה (אמל"ח) רבים. נבהיר כי במהלך פעילות משותפת של לוחמי הימ"מ, שב"כ וצה"ל כנגד מחבלים שחשודים בסיוע למחבל תושב אזור ג'נין שביצע את הפיגוע הרצחני בבני ברק, כוחות הביטחון נתקלו בחולייה החמושה בנשקים אוטומטיים ובאמצעי לחימה נוספים.

צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו חשודים בסיוע או מעורבות בפיגוע בבני ברק. צילום: דובר צה"ל

במשטרה מדגישים כי חוליית המחבלים הייתה חמושה בנשקים ארוכים אוטומטיים, רימוני רסס ובאמצעי לחימה נוספים ובמסגרת זו ניהלה קרב יריות מול הכוחות המשולבים. כאשר במהלך הפעילות נפגעו ארבעה לוחמי ימ"מ האחד באורח קשה עם פגיעה בחזה, והשלושה האחרים באורח קל. 

מדובר בפעילות כנגד אותה חולייה שביצעה ירי לילה קודם לכן נגד כוחות ביטחון באזור יהודה ושומרון, ואשר היתה כאמור בדרכה לביצוע פיגוע חבלני נוסף. גורמים במשטרה מציינים כי חוליית מחבלים שממנה חוסלו השלושה הייתה מעורבת בפעילות טרור נגד כוחות הביטחון בתקופה האחרונה, כמו גם באירוע שהתחולל בשישי לפנות בוקר וככל הנראה הייתה בדרכה לפיגוע נוסף ובפעילות הלוחמים נמנע אירוע טרור. 

אותם גורמים מדברים על פעילות הירואית של לוחמי הימ"מ שהוקפצו לפעילות סיכול של חוליית מחבלים ברמה של "פצצה מתקתקת". מפכ"ל המשטרה נמצא בשיח עם גורמי שב"כ וצה"ל אודות האירוע ומקבל בכל עת עדכונים מכוחות הימ"מ הפועלים בשטח.