‏מאסר עולם ועוד שלוש שנים נוספות נגזרו היום (ראשון) על מוחמד קבהא, המחבל שרצח את אסתר הורגן, תושבת טל מנשה בת ה-52, ביער בשומרון לפני כשנתיים. 

הרצח התבצע ב-20 בנובמבר 2020 כאשר כבהא הגיע ליער ריחן על מנת לקטוף פטריות, הבחין בהורגן ז"ל והחליט לרצוח אותה לאחר שהבין מחזותה החיצונית שהיא יהודיה.

לאחר הרשעתו, הובאו בפני בית המשפט הצבאי טיעוני התביעה וההגנה בעניין עונשו של הנאשם. בית המשפט הצבאי קיבל את עתירת התביעה הצבאית וגזר על קבהא עונש של מאסר עולם בגין עבירת הרצח.

בנוסף, בית המשפט הצבאי גזר על הנאשם עונש מאסר של שנה אחת, בגין העבירה של קשירת קשר לירי לעבר אדם, והורה על הפעלת עונש מאסר מותנה של 24 חודשים, שניהם במצטבר לעונש של מאסר עולם. לבסוף נקבע,  כי הנאשם ישלם פיצויים בסך 3,186,446 ש"ח לעזבון של אסתר ז"ל.

אסתר הורגן מימין, הרוצח מוחמד כבהא בתמונה הקטנה (צילום: באדיבות המשפחה,תקשורת שב''כ)
אסתר הורגן מימין, הרוצח מוחמד כבהא בתמונה הקטנה (צילום: באדיבות המשפחה,תקשורת שב''כ)

כתב האישום שהוגש לפני כשנה, פירט שלב אחר שלב את הרצח האכזרי. "קבהא רץ אחר המנוחה לאורך 15 מטרים עד אשר השיג אותה, אחז בשתי ידיה מאחורי גבה, משך אותה במרפקיה בעודה צועקת והשליך אותה לעבר אבנים בהם הבחין בצד השביל. המנוחה נפלה ארצה על גבה, ראשה נחבט באבן, וכתוצאה מכך היא החלה לדמם בראשה".

"המנוחה המשיכה לצעוק תוך שהיא מתנגדת באמצעות ידיה ורגליה ומנסה להתרומם. בתגובה, הוא התיישב מעל גופה של המנוחה, תוך שהוא מצמיד את ידיה לצדי גופה ומניח את ברכיו על ידיה בכדי למנוע ממנה להתנגד ולברוח. אז, נטל המחבל בידיו אבן גדולה, הניף אותה בשתי ידיו מעל לראשו, וחבט באמצעותה פעמיים בצד ימים של ראש המנוחה. המנוחה הגבירה את זעקותיה, תוך שהדימום מראשה התגבר", צויין. 

בהמשך מתואר בכתב האישום כי המחבל נעמד "מאחורי ראשה של המנוחה, אחז בה בבגדיה, וגרר אותה על גבה לאורך כשלושה מטרים אל תוך סבך העצים, הרחק מהשביל, כדי להסתיר את מעשיו ולאפשר לעצמו זמן למנוסה בטרם יבחינו במעשיו. המנוחה המשיכה לזעוק ולנסות להתגונן באמצעות ידיה. עת הגיע לסבך העצים, הוא השליך את המנוחה ארצה כשפניה לכיוון האדמה. בשלב זה נטל המאשם בשתי ידיו אבן נוספת, גדולה מקודמתה, הניף אותה מעל לראשו בשתי ידיו, וחבט באמצעותה בחלקו האחורי של ראש המנוחה".