מפקד הימ"מ ח' ישיא משואה בטקס הדלקת המשואות במלאת 74 שנה למדינת ישראל בשם לוחמי משטרת ישראל, משמר הגבול על יחידותיו השונות ולוחמי הימ"מ, כך הודיע היום (חמישי) שר התרבות והספורט ויו"ר הוועדה לסמלים ולטקסים חילי טרופר. 

בכך, קיבל השר טרופר את המלצת הועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות, בראשות מנהל מרכז ההסברה, מר מושיק אביב. בנימוקי הוועדה נכתב כי מפקד הימ"מ הינו קצין נועז ועתיר הישגים. הוא החל את שירותו כלוחם ימ"מ ומאז שירת במגוון תפקידי חוד. במהלך שירותו הוביל פעילויות מסכנות חיים למען ביטחון המדינה ושלום אזרחיה.

מפקד הימ"מ ישיא את המשואה בשם הימ״מ – היחידה הלאומית למלחמה בטרור, וכן בשמם של שוטרי ושוטרות משטרת ישראל וכלל המתנדבים. בשם לוחמות ולוחמי משמר הגבול, אנשי המילואים. יחידת הימ"מ מופקדת על פעילויות מיוחדות בכל תחומי מדינת ישראל, ביהודה ושומרון וברצועת עזה. פעילותה נועדה להגן על ביטחונה של מדינת ישראל בכפוף לחוקיה ולערכיה של המדינה. 

משימותיה המורכבות של היחידה מותנות באיכות אנשיה, שפועלים במסירות, מתוך תחושת שליחות, ומביאים לידי ביטוי את כישרונותיהם, את כישוריהם ואת עוז רוחם.

שר התרבות והספורט ויו"ר הוועדה לסמלים וטקסים, חילי טרופר: "בימים בהם מדינת ישראל מתמודדת מול הטרור וכוחות הביטחון ובראשם לוחמי הימ״מ עובדים לילות כימים כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל, אין ראוי ממפקד היחידה הלאומית ללוחמה בטרור להדליק משואה ביום העצמאות של מדינת ישראל. תודה לך ח' ותודה לכם לוחמי הימ"מ, לוחמות ולוחמי מג"ב וכלל שוטרות ושוטרי משטרת ישראל".

השר לבטחון הפנים עמר בר-לב אמר: "הבחירה במפקד הימ"מ ח', לוחם נועז ורב זכויות, להשיא משואה בערב יום העצמאות, היא מרגשת וראויה מאין כמותה. ח' ולוחמיו בימ"מ פועלים בכל ימות השנה כדי לאפשר לנו להמשיך בשגרת חיינו, והם פועלים מתוך תחושת שליחות, חתירה למגע והפגנת אומץ לב יוצא דופן.

"ח' ישיא את המשואה גם כהוקרה לשוטרי ושוטרות משטרת ישראל, משמר הגבול, המתנדבים ומשרתי המילואים, הניצבים בחזית המאבק בטרור ובפשיעה, ועושים זאת במסירות, במחויבות ולעיתים תוך סיכון והקרבת חייהם. אני גאה בהם ומודה להם, בשמם של אזרחי ואזרחיות ישראל".

מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, הוסיף: "אני מברך את שר התרבות והספורט ואת הוועדה לבחירת מדליקי המשואות על שקיבלו את המלצתי שדווקא בעת הזו, שבה שוטרי משטרת ישראל, מג"ב ובתוכם הימ"מ נלחמים על ביטחון אזרחי ישראל בכל הגזרות, ישא מפקד הימ"מ, נצ"מ ח', משואה לתפארת מדינת ישראל. זו הוקרת תודה ענקית לכל 32,000 שוטרי ולוחמי משטרת ישראל שפועלים בכל השנה בשלל משימות ומול אין ספור אתגרים כאשר בשבועות האחרונים כל אזרחי ישראל עדים להקרבה, לנחישות ולגבורה של השוטרים והלוחמים. 

"הימ"מ שהוכרזה לאחרונה כיחידה הלאומית של מדינת ישראל ללוחמה בטרור מוכיחה במאות מבצעים וסיכולי טרור בשנה, שיש לאזרחי ישראל על מי לסמוך. יש בהחלטה על כך שמפקד הימ"מ ידליק משואה, בכדי להוות מסר ערכי וחשוב מאין כמותו עבורינו כמשטרה ועבור המדינה כולה".

הטקס הממלכתי לנעילת יום הזיכרון ולפתיחת אירועי יום העצמאות, שיתקיים בהר הרצל ביום רביעי, ד' באייר התשפ"ב, ה-4 במאי 2022, יעמוד השנה בסימן "יד פוגשת יד אחות".

ביום העצמאות ה-74, תצדיע מדינת ישראל לאזרחיות ולאזרחים, אשר תורמים תרומה יוצאת דופן לבנייתה של חברה ישראלית טובה יותר; הפועלים למען חברה מכלילה, בונים קהילות וחיבורים, מקדמים שוויון הזדמנויות, קירוב לבבות ואחדות ישראלית.