על רקע הגידול במספרי הנוסעים ברכבת ישראל בעשור האחרון והצורך בלימוד כבר מגיל צעיר של דגשי הנסיעה ברכבת בשורת נושאים – בטיחות בקרבת מסילות ורציפים, נימוס, אדיבות והתחשבות בנוסעים האחרים – יזמו ברכבת ישראל מבצע של פנייה לקהל הצעיר, במטרה להעביר את דגשי הנסיעה ברכבת בדרך חווייתית ומהנה - באמצעות ספר מנוקד ומאויר. זאת מתוך מחשבה שהילדים יהיו בעתיד נוסעים קבועים ברכבת.

לאחרונה יצא לאור על ידי רכבת ישראל ספר הילדים המאויר "הרפתקה ברכבת". את הספר כתבה עדי זליכוב־רלוי והאיורים נעשו על ידי אביאל בסיל.

הספר מתווך לילדים את דגשי הבטיחות, הנימוסים וההתחשבות בנוסעים אחרים, דרך סיפור על נסיעתם של יאיר וזוהר – שני אחים הנוסעים לחיפה ובדרך פוגשים שלל דמויות מעניינות, בהם זוג ותיקים, משפחה שאוספת את האשפה בתום הנסיעה ונגנים.

"רציף הומה אדם, כולם מתכוננים לצאת להרפתקה, בנות וגם בנים – בעוד דקות מספר בשיר ומנגינה, תצא לה הרכבת מתוך התחנה", נכתב בעמוד הראשון של הספר.

בהמשך נכתב בין היתר על רקע האיורים: "קטר נמרץ מהיר, ואחריו טסים קרונות צבעוניים לאורך הפסים וממתינים בתחנה נוסעים רבים אינספור, חשמל כבד באוויר, קטר מתחיל לצפור. בכל קרון יש מקומות, כולם כעת עולים, נא לא לשים הנעליים על הספסלים".

על הנוהג לפנות מושבים לאזרחים ותיקים נכתב בספר: "תכירו, זוהי זוהר וזהו אחיה – יאיר, ביחד הם נוסעים לטיול מחוץ לעיר. והנה, נכנסים לקרון זוג קשישים חביב. 'מפני שיבה תקום', קוראים השניים ומחייכים לזוג אשר אוחז ידיים".

המסע של הילדים ברכבת מסתיים במילים "ליעד מגיעים, הייתה זו הרפתקה, רכבת ארוכה, הו, איזו נסיעה!". הספר הייחודי יחולק בחינם בחודשים הקרובים, בניסיון לקרב את הדור הצעיר וליצור מסורת של נסיעות ברכבות, בדומה לאירופה.