מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה מדווחת כי מאז החל גל הפיגועים הנוכחי, שגבה את חייהם של 16 בני אדם וגרם לפציעתם של 20 נוספים, החל מאמץ מרוכז שמטרתו הסרה וחסימה של תוכני הסתה לאלימות, הסתה לטרור ושבח למעשי טרור.

זאת על מנת להפחית את התכנים המסיתים הקיימים ברשת, העלולים לשלהב את הרוחות ולהוביל להסלמה נוספת בשטח. גופי הביטחון זיהו עלייה בתכנים המסיתים ברשת לאחר הפיגוע בבאר שבע ב־22 במרץ, שבו נהרגו ארבעה ישראלים, והמגמה החמירה לאחר הפיגועים בחדרה, בבני ברק ובתל אביב.

מתחילתו של גל הפיגועים ועד סוף אפריל בחנה מחלקת הסייבר למעלה מ־14 אלף פרסומים ברשתות החברתיות, שאותרו על ידי צה"ל והשב"כ. אחרי בחינת הפרסומים הוחלט לפנות לרשתות החברתיות בנוגע ליותר מ־10,000 פרסומים, לאחר שנמצא כי הם מהווים עבירה לכאורה על החוק, מפירים את תנאי השימוש של הפלטפורמה המקוונת שבה הם מתפרסמים וכי קיים אינטרס ציבורי בהסרתם.

בתוך כך, פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע כתב אישום נגד שני נערים בני 15 וחצי מרהט, המואשמים בהנחת סלעים על פסי רכבת. לפי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד חופית קנטרוביץ', ב־11 בינואר הניחו השניים סלעים על הפסים בצומת גורל, וזאת בכוונה לפגוע ברכבת ובנוסעיה.

נהג הקטר ברכבת נוסעים שיצאה מבאר שבע לכיוון צפון, כשהיא נוסעת במהירות של 130־140 קמ"ש, הבחין בסלעים ובאבנים במרחק של כ־300 מטר מהמכשול והפעיל את בלימת החירום. כתוצאה מבלימת החירום ומהאטת מהירות הרכבת פגעה הרכבת במכשול, אך בנס לא ירדה מפסיה ולא התהפכה. עם זאת, נגרם נזק לרכבת.